Raceverslag Pernisse Plusloop

Een aantal weken geleden werd ik op Facebook getagd in een evenement. Een hardloopwedstrijd van 10km in Pernis. Voor wie niet weet waar dat ligt, het is een flink dorp tussen de Rotterdamse havens. Het dorp waar ik ben opgegroeid. Zonder er echt over na te denken, heb ik me ingeschreven. Hier moest ik natuurlijk bij zijn! Dus zo gezegd, zo gedaan.

Route
Ik vroeg mij af hoe de route eruit zou zien, 10 km in een, in mijn ogen, klein dorp zou zeker uit twee rondjes bestaan. Maar dat was zeker niet het geval. De organisatie was zeer creatief geweest om een leuk én uitdagend parcours uit te zetten. De heuveltjes op en af gingen zeker niet vanzelf ;-).

2 minuten
Het was zo leuk om nog geen twee minuten lopen van de start te zitten. Dus om 12.00 uur kon ik op mijn gemak mijn startnummer ophalen en vervolgens weer terugwandelen naar het huis van mijn moeder.

Lekker lopen
Het doel was ‘lekker lopen. Ik had geen echte streeftijd, hoewel ik wel graag binnen het uur wilde blijven. Voor wie vergeten is wat het weer was tweede paasdag, het was warm. In het startvak stonden we met alle deelnemers klaar en om precies 13.00 uur mochten we vertrekken.

Te snel
Zoals veel lopers doen, startte ik ook iets te snel. De kilometers erna heb ik mijn snelheid iets laten zakken. Vanwege de warmte heb ik bij de waterposten water genomen. Helaas was dat bij de tweede waterpost een flesje. En als ik iets vreselijk vind, is het om met iets in mijn handen te moeten lopen. Daarom heb ik mijn flesje in de handen van een toeschouwer geduwd (ze zal wel gedacht hebben ;-)). Bij een aantal heuveltjes ging het de laatste kilometers wat stroever, maar er zat nog een eindsprintje in. Ik finishte binnen het uur! Volgens mij zelfs in een pr. Ik weet het niet helemaal zeker, want ik het niet allemaal bijgehouden.

Tevreden
Hoe dan ook, ik ben meer dan tevreden. Zowel over mijn eigen prestatie als over de prima organisatie van deze leuke en uitdagende 10km. 
IMG-20190422-WA0014

Plaats een reactie