Spierpijn

Afgelopen woensdag heb ik weer sinds een wat langere periode een volledige training gedaan in de sportschool. Doordat ik een cursus borstcrawl heb gedaan, lukte het niet om ook nog een keer in de week krachttraining te doen. Maar ik ben weer aan de slag!

Comfortzone
Vorige week is er weer een nieuw schema gemaakt met voor mij nieuwe oefeningen. Ik heb nu de focus op mijn hele lijf liggen. Dus een full-body workout. De oefeningen zijn wat buiten mijn comfortzone, het blijft raar om met zo’n barrbell in je nek te staan. Maar wat wel fijn is om te merken, is dat ik wel meer in balans ben. Toen ik een aantal jaar geleden startte in de sportschool, was de 10kg eigenlijk te zwaar op mijn schouders. Ik had voldoende kracht in mijn benen, maar mijn schouders waren er toen nog niet aan toe. Inmiddels heb ik blijkbaar meer kracht opgebouwd in mijn schouders en lukt het om meer gewicht te dragen. Ondanks dat ik tegen de workout op zag, ging het eigenlijk wel heel lekker. Dus ik kon tevreden weer naar huis.

Zwemvereniging
Die avond had ik nog wel een zwemsessie op het programma staan. Voor het eerst heb ik meegezwommen met een zwemvereniging. Hoewel ik het nog niet heel zeker ben over mijn borstcrawl, gaf de trainer aan dat het nog niet zo slecht is. Natuurlijk zijn er nog (veel) verbeteringen aan te brengen, maar door regelmatig te oefenen zal ik zeker vooruitgang moeten zien.

Rustig bewegen
Nu kan je je misschien wel een beetje voorstellen hoe ik gisterenmorgen wakker werd? Ja, precies spierpijn :-0. Gelukkig had ik een vrije dag en kon ik heel rustig opstarten. Inmiddels weet ik dat rustig blijven bewegen de beste remedie is tegen spierpijn. Dus dat heb ik ook gedaan. Rustig aan wandelen en uiteindelijk ook geen rondje hardlopen. Deze heb ik uitgesteld tot vanmorgen. Ik was wel een beetje bang voor de tweede dag, vaak is de spierpijn dan nog wat intenser. Maar blijkbaar heb ik voldoende gedaan om dat te voorkomen. Mijn spieren voelen vandaag weer redelijk soepel.

Weekend
Dit weekend staat er een fietstochtje gepland en waarschijnlijk zal ik ook wel gaan hardlopen. Natuurlijk houd ik rekening met de warmte, dus veel drinken en goed smeren :-).

share_20190531_194511644

Plaats een reactie