Een jaar geleden…

Zowel mijn tijdlijn op Instagram als die van Facebook vullen zich met berichten over de EindhovenΒ  marathon. Mijn gedachten brengen mij dan direct terug naar Eindhoven. En ik hoef volgens mij niet uit te leggen waarom πŸ˜‰.

Terugkijken
Dit jaar ben ik gewoon thuis, geen bijzondere plannen voor dit weekend, naast mijn halve marathonschema. Mijn doel staat al vast, maar het gevoel van vorig jaar komt regelmatig terug. De trainingen die steeds langer werden, de twijfel of ik het wel zou kunnen. Ondanks dat ik natuurlijk wel spanning had, was ik de dag voor de marathon eigenlijk heel rustig. Ik zou wel zien hoe het de volgende dag zou gaan.
En dan was daar de marathon. Ik heb volgens mij echt de hele afstand met een glimlach van oor tot oor gelopen. De finishfoto zal ik hier niet nog een keer plaatsen, maar dat gevoel kan ik zo weer terughalen. Ook was ik verbaasd over hoe ik me voelde na de finish. Ik kon nog lopen Γ¨n ik kon gewoon weer opstaan nadat ik was gaan zitten πŸ˜‚.

Nog een keer!
Maar het is niet de bedoeling om het hele verslag van vorig jaar opnieuw te schrijven, want zoals jullie weten ga ik het nog een keer doen! Een marathon lopen. Ondanks dat ik voor die tijd nog andere doelen heb staan, heb ik nu al zin om te gaan trainen voor de marathon. Ik wil nog opzoek naar een geschikt schema, maar van die dubbele cijfers word ik blij!

Weersomstandigheden
Ik weet wel dat het trainen voor een voorjaarsmarathon echt anders is dan voor een najaarsmarathon. Met het gure weer naar buiten en dan heel koud thuiskomen. Hoewel ik weet dat ik heel goed kan lopen met deze omstandigheden, vind ik het nu nog wel wennen. Naar buiten stappen met een plensbui is niet echt uitnodigend. Gelukkig smelt ik nog steeds niet van regen πŸ˜‰.

Nieuwe doelen en vooral wéér een marathon! Ik heb er zin in!

Looking back and new goals

Geef een reactie

