Tranen

Daar sta ik dan. Het mooiste uitzicht wat ik in heel lange tijd heb gezien. De bergen van Noorwegen zijn fantastisch. Waarom voel ik me dan toch niet op mijn gemak? Word ik overvallen door schoonheid? Nee, het is angst.

Angst, waarvoor dan? Ik werd overvallen door een gevoel opgesloten te zitten. Opgesloten hier in de bergen. Niet letterlijk, met de auto ben je zo weer beneden. Maar hoe moet ik hier ooit gaan hardlopen?

Ik zag mezelf wel die berg af rennen, maar daarna weer omhoog strompelen met kapotte knieën. En hoe zouden de wegen lopen, is het wel veilig om daar te lopen? Als ik het zo opschrijf zie ik steeds beter hoe mijn eigen gedachten met me op de loop 😝 gaan. Maar dit is wel wat er in mijn hoofd gebeurt.

Deze middag sta ik weer van het uitzicht te genieten en de tranen stromen over mijn wangen. De noodzaak om te gaan lopen is groot, héél groot. Maar de angst is bijna net zo groot. Dan komt Peter, mijn held 😍, met de oplossing. Misschien ken je hem wel. De 20-seconden regel. Iets wat spannend is, kost vaak 20 seconden van ongemak, maar daarna is alles mogelijk. 

Het resultaat? Dat is natuurlijk niet moeilijk te raden 😉. Ik heb mijn stukje, een heen-en-weertje hardgelopen. Ik ben die berg heel rustig afgerent en heb hem ook weer beklommen. Natuurlijk wist ik van te voren dat als het zou lukken om te gaan, de voldoening heel groot zou zijn. Maar zo’n drempel blijft een uitdaging. 

Vakantie blijkt dit jaar echt even een reset te zijn. Normaal ben ik niet zo’n angsthaas, maar blijkbaar is het even te veel. Gelukkig duurt de vakantie nog even en kan ik nog veel meer gaan lopen. 

Geef een reactie

