Drukke sportweek

Mijn lange duurloop van vandaag zit er net weer op. En dan staat de teller voor de afgelopen week op vijf ☺. Drie hardlooptrainingen en twee keer sportschool. Ik neem jullie mee in mijn week.

Dinsdag
De eerste hardlooptraining deze week was op dinsdag. Ik twijfelde of ik de deur uit zou gaan, ik was best moe en het was ook al wat later. Maar met wat hulp (motivatie van mijn man πŸ˜‰) toch de deur uit gegaan voor een kort rondje. En zoals verwacht vond ik het heerlijk.

Afgemat
Woensdag had ik weer een afspraak met mijn personal trainer. In een half uur heeft ze me flink afgemat. Nadat ik uitgefietst had en de foamroller 😣 had gebruikt, was een warme douche van harte welkom.

Atletiekvereniging
Donderdagavond was natuurlijk weer de avond bij de atletiekvereniging. De training was weer pittig (8x 30sec voluit met 3 min pauze). Maar met wat aanwijzingen van de trainer lekker gelopen. Op de een of andere manier ‘zak ik in’. Mijn trainer legt het uit alsof ik ga zitten. Ik hoef natuurlijk niet uit te leggen dat dit geen ideale loophouding is. Maar het veranderen van je loophouding is niet heel simpel kan ik je vertellen πŸ˜….

Groepsles
Zaterdagochtend ben ik voor het eerst mee gaan doen met een groepsles op de sportschool, cx works. Het kwam mooi uit dat er gestart werd met nieuwe oefeningen. Daardoor viel niet zo op dat ik niet zo handig ben πŸ˜‚ en ging het iets langzamer dan gebruikelijk. Een leuke les en de intensiteit viel me mee, hoewel ik mijn buikspieren echt wel gevoeld heb.

Lange duurloopΒ 
Vandaag dus een vroeg rondje. Mijn lange duurloop voor deze week. De eerste helft liep ik heerlijk, ik verbaasde mij zelfs over mijn lage hartslag (laag in zone 2), maar halverwege sloeg de vermoeidheid toe. Mijn hartslag ging omhoog en mijn benen begonnen te protesteren. Misschien was de combinatie van de sportschoolles en het lopen toch iets te ambitieus. Volgende keer iets meer rekening mee houden.

Komende weekΒ 
De komende week zal het wat minder worden wat betreft het sporten, vanwege andere verplichtingen. Maar ik verwacht toch minimaal 2x te gaan lopen een één keer naar de sportschool te gaan. Fijne week allemaal.

Geef een reactie

