Ik ben begonnen

Waarmee zal je je misschien afvragen. Met mijn schema om op 29 oktober van dit jaar een snelle tijd op de halve marathon neer te gaan zetten :-). Hoe de eerste week van mijn schema verliep, lees je hier.

Begin
Mijn schema begon op maandag met een rustdag. Voor de dinsdag stond er een kort loopje op de planning. Ik had dit heel mooi gepland om ná mijn werk te kunnen doen. Maar helaas was er al direct een kink in de kabel. Omdat de treinen naar Ede-Wageningen niet reden, moest ik via Rhenen reizen. Hierdoor was ik een stuk later thuis en had ik geen tijd meer om een rondje te lopen. Ook had ik later die avond geen tijd meer om te lopen helaas. Je zou zeggen niet echt een lekker begin, maar gelukkig heb ik  nog tijd genoeg en is het bij de start van een schema helemaal geen ramp als je een keer een kort rondje niet kan doen.

Sportschool
Woensdag werd ik verwacht in de sportschool. Ook daar heb ik nu een trainingsschema gekregen voor de momenten dat ik niet samen met mijn personal trainer aan de slag ga. Het zijn uitdagende oefeningen en er zit veel variatie in het schema, waardoor het zeker niet saai zal worden (bij mijn oude schema was dat wel het geval). Dus ik kwam woensdag met een voldaan gevoel de sportschool uit.

Bostraining
Donderdagavond een bostraining met de groep van de atletiekvereniging. We waren voorbereid op echt warm weer (ik had water mee) en we zouden ook het weer in de gaten houden, omdat er kans was op onweer. Het viel gelukkig mee met de warmte en ook  hebben we geen onweer gezien (en ook niet gehoord). Ik heb heerlijk de intervallen kunnen lopen (4x 4min 10km-tempo en daarna 6min duurlooptempo).

Dubbele cijfers
De laatste training van de week was vandaag. Ik moest echt zin maken. Ik weet inmiddels dat als ik dan gewoon ga, ik hier een dubbel voldaan gevoel uithaal, maar toch blijft het lastig om de deur uit te gaan. Zoals ik al had verwacht werd het een heel prettig rondje van ruim 11 km. Heerlijk weer die dubbele cijfers. Ik kijk nu al uit naar de volgende :-).

Kortom
De kop is er dus af. Weer werken naar een doel, ik heb er zin in. Ik heb nog een aantal tussendoelen, waar ik jullie natuurlijk weer over zal vertellen. Fijne (hardloop)week!

 

Geef een reactie

