Chase your destiny

Onlangs heb ik jullie hulp in geroepen om een toegangsbewijs te winnen voor het Chase Your Destiny event van Polar om als VIP een Polar m430 te mogen testen (en mee naar huis te nemen ☺). Afgelopen vrijdag was het zover, ik mocht naar Amsterdam. Hier mijn verslag.

Donderdagavond
De voorbereiding begon al op donderdagavond. Ik had besloten niet naar de atletiektraining te gaan. Daarom had ik tijd genoeg om mijn tas in te pakken met alles wat ik nodig had. Zowel voor mijn werk als voor het evenement moesten er allerlei spullen in mijn tas. Gelukkig was het niet heel ingewikkeld en kon ik op tijd in bed.

Bus
Vrijdag begon namelijk weer vroeg, zoals altijd als ik moet werken. Wanneer ik met het openbaar vervoer naar mijn werk ga, fiets ik meestal naar het station. Vandaag was dat geen optie, omdat ik niet op tijd terug zou zijn om mijn fiets op te kunnen halen. Daarom moest ik nog iets vroeger de deur uit om met de bus naar het station te gaan.

Goed gepland
Ik ging iets vroeger van mijn werk weg. Ik wilde namelijk zeker weten dat ik op tijd in Amsterdam zou zijn. Ondanks dat ik goede ervaringen heb met de trein wilde ik niet het risico lopen te laat aan te komen. Gelukkig liep het allemaal zoals gepland en was ik heel vroeg bij TSH Collab. Een mooie locatie aan de Wibautstraat in Amsterdam, waar verschillende start-ups samenwerken.

Welkom
Omdat ik zo vroeg was, was ik als allereerste. Maar het welkom was heel hartelijk. Ik werd snel voorgesteld aan mijn teamcaptain. Dat was heel grappig, want onlangs had hij een clinic gegeven bij Pallas. Hier lees je daar meer over. Ik kreeg een oranje ☺Polar m430 aangemeten die direct werd ingesteld. Ondertussen druppelde steeds meer deelnemers binnen. Ik raakte al snel aan de praat met een teammaatje. Tussen de hapjes en het drinken door, kreeg ik ook nog een bijpassend oranje hardloopshirt. Ik was zo helemaal klaar voor de de “Chase your destiny game”.

Opening
Het evenement werd officieel geopend door de managing director van Polar Nederland. Nadat de teams kennis hadden gemaakt en binnen een teamfoto hadden gemaakt, was het tijd voor de warming-up en natuurlijk een teamfoto buiten. We kregen mee veel foto’s te plaatsen op social media met #chaseyourdestiny en #polarm430. We gingen namelijk een route door Amsterdam lopen met daarbij een aantal opdrachten. Naast dat er een prijs was voor het winnende team, waren er ook prijzen voor de meest originele foto’s (als groep en individueel).

Rondje
We hadden al een paar aanwijzingen gekregen over hoe ons nieuwe horloge werkte. Inmiddels was het was tijd om te gaan lopen. Natuurlijk zat ik in het allerleukste team See you Dare #4 ☺. Zo konden we onze m430 gaan testen. Dit was het rondje wat we hebben gelopen.

Screenshot_20170618-170542

Opdrachten
Onderweg waren er een aantal opdrachten. De eerste was in estafette met twee gewichten op een kort uitgezet parcours heen-en-weer lopen en dan ging de volgende. Bij de tweede opdracht moesten we als team 100 burpees doen (zie youtube voor wat dat is 😉). We waren met z’n achten, daarom heb ik samen met een teamgenoot er 20 gedaan 😊. De derde opdracht was om als team 15 rondjes om de Waag te lopen, omdat we met 8 waren hebben we er allemaal 2 gedaan (voor de goede rekenaars, ja we deden er dus een teveel 😉). De vierde opdracht was de trap bij Nemo oprennen. Ondanks dat ik traplopen echt een leuke oefening vind, vond ik deze heel lastig. Het zijn namelijk hele brede treden. Maar we zijn met zijn allen naar boven geweest en daarna weer terug. Opdracht 4 was in een park waar fitnessapparaten staan. Hier gingen we allemaal tegelijk op een fitnessapparaat en moesten de oefening een minuut volhouden. Daarna wisselden we en mochten we nog een keer een minuut aan de gang. De laatste opdracht was voor Carré. Met de groep 100 push-ups. Aangezien ik echt kippenkracht in mijn armen heb, vind ik dat altijd wel een pittige oefening (maar daar wordt aan gewerkt 😉).

Hartslag
Tijdens de loop kon ik goed mijn hartslag volgen. Het grootste deel zat ik in zone 1 en 2 met wat uitschieters naar zone 3 en ook heel even in zone 4. Toen we weer terug waren bij Collab werd het horloge van een teamgenootje uitgelezen. Natuurlijk heb ik mijn horloge ook gesynchroniseerd om te kijken wat we precies hadden gedaan ☺.

Prijsuitreiking
Na een verfrissende douche bij de Vondelgym in het zelfde pand als Collab (detail: dat is de club van Arie en Klaas Boomsma 😉) was het tijd om te gaan eten en tijd voor de prijsuitreiking. De prijzen waren niet voor ons team, hoewel ik deze hele avond een fantastische prijs vond. Het was een super leuke avond waar ik leuke mensen heb ontmoet en naar huis mocht gaan met een nieuw Polar sporthorloge.

Polar m430
Zoals jullie weten loop ik al een aantal jaar met de Polar m400. Een fijn horloge met daarbij een aparte borstband voor hartslagmeting. De Polar m430 is de opvolger van dit horloge. Naast de functies van de m400 is de m430 uitgebreid met een aantal extra’s. De eerste die opvalt is het polsbandje. Deze is veel soepeler en lichter dan die van de m400, ook heeft deze meer gaatjes. Een van de belangrijkste aanpassingen van de m430 is de optische hartslagmeting. Dit betekend dat je geen aparte borstband meer nodig heb, heel comfortabel. Omdat ik de m430 nog maar een paar dagen heb, kan ik natuurlijk nog geen goede review geven, maar ik verwacht dat ik mijn nieuwe maatje gevonden heb 😉.

_20170618_161232

Geef een reactie

