Marikenloop

Zoals jullie weten stond vandaag voor mij de Marikenloop op de planning. Uit eerdere ervaringen weet ik dat dit een heel erg leuk evenement is. Dus vandaar mijn inschrijving ๐Ÿ˜‰. Ben je nieuwsgierig naar hoe het ging? Lees dan verder.

10 kilometer
De Marikenloop is een hardloopwedstrijd met dit jaar voor het eerst een extra afstand, de 7,5 km. Naast de 7,5 km kan je ook kiezen voor 5 of 10 km. Ik heb even getwijfeld of ik zou meedoen aan de 7,5 km, maar als echte langeafstandsloper vond ik de 10 km toch beter bij mij passen.

Familie
De start van de 10km was (door het toevoegen van een extra afstand) pas om 14.00 uur. Daarom hoefde ik niet heel vroeg de deur uit. Kwart voor elf vertrokken we richting de trein. Dit keer extra leuk, omdat de hele familie meeging ๐Ÿ˜€. Dat was alweer een hele tijd geleden. Maar met het fijne weer en de Kidszone was het een mooie gelegenheid om ze allemaal mee te nemen.

Ruim op tijd
De reis ging helemaal zoals gepland en daardoor waren we ruim op tijd in Nijmegen. Dit jaar werd het evenement op een andere locatie gehouden dan voorgaande jaren. De start en finish en overige activiteiten waren in park Brakkenstein. Ik snap wel waarom de organisatie hiervoor heeft gekozen, zoveel meer ruimte. Daardoor was de opzet van de kraampjes en de foodtrucks heel ruim. Na het ophalen van mijn shirt, het verwisselen van mijn kleding en een sanitaire stop, was het tijd om even de expo te bekijken. Ik heb een flipbelt gekocht. Als je nieuwsgierig bent, kan je het even googlen, maar ik zal er binnenkort wat meer over vertellen.

Warming-up
De tijd leek heel snel te gaan, want al snel werd er omgeroepen dat we ons richting startvak moesten begeven voor de warming-up (ook een van de leuke onderdelen van de Marikenloop, de gezamenlijke warming-up). Omdat het een nieuwe locatieย was, moest ik wel even zoeken waar ik precies moest zijn. Maar uiteindelijk kon ik het warming-upterrein vinden. En na een goede warming-up, was het dan tijd voor de start.

Start
Bij de start stond ik behoorlijk vooraan, maar het duurde even voordat ik over de startstreep ging. Dat komt doordat er vlak voor het starten een soort trechter is van hekken, waardoor de lopersย na de start gelijk al beter verdeeld zijn. Ongeveer 3 minuten na het startschot, begon ook mijn 10 kilometer. En ik deed iets, wat ik zelden doe ๐Ÿ˜ฎ. Ik startte te snel. Als ik dit tempo had kunnen volhouden, had ik mijn 10 kilometer in 50 minuten kunnen lopen. Geloof me, dat is voor mij (voorlopig) vรฉรฉl te snel. Dus ik probeerde de tweede kilometer wat rustiger aan te doen. Dit lukte gelukkig wel. Maar ik heb wel de hele weg last gehad van de te snelle start. Dus nรณรณit meer doen ๐Ÿ˜‰.

Lekker gelopen
Ondanks het warme weer (waar ik nog even een beetje aan moet wennen) en de te snelle start, heb ik lekker gelopen. Mijn benen hadden er zin in en de muziek langs de weg zorgde voor een extra energie. En dan de hamvraag, heb ik mijn pr verbeterd? Beetje flauw natuurlijk, want dat weten jullie allang. Ik ben wรฉรฉr sneller geworden. Niet een hele grote verbetering, maar zeker een pr.

Kanttekeningen
Er zijn nog wel wat kanttekeningen te plaatsen. Niet op mijn pr, maar ย ter verbetering. Ik heb bijvoorbeeld wel weer erg last van mijn rechter bilspier en mijn trainer zei afgelopen donderdag dat ik weer terugval in mijn oude houding. Ikย weet precies hoe dit komt; ik heb mijn fysio-oefeningen laten verslonzen. Dus de komende tijd moet ik daar weer mee aan de slag. En misschien kan het dan nog sneller ๐Ÿ˜‰.

Tijd Marikenloop 2017

Geef een reactie

