PR?, Marikenloop en weer een nieuwe uitdaging

Een lange titel dit keer ☺. Als je nieuwsgierig bent, lees dan vooral verder. Ik zal bij het begin beginnen.

Twee keer per jaar wordt er door onze trainer bij de atletiekvereniging een testloop gepland. Dan loop je drie kilometer zo snel als je kan. Hiervan houdt ze netjes bij wat je tijd is. Elk half jaar kan je dan zien hoe je ervoor staat. Nu was het voor mij alweer anderhalf jaar geleden dat ik een testloop had gelopen. Toen was mijn tijd 16.42 minuten. Dat was al een flinke verbetering van de keer daarvoor.

Afgelopen donderdag stond er weer een testloop op de planning. Ik begon met wat tegenzin aan de training. Ik voelde me moe en had nog wat spierpijn van de krachttraining van de dag ervoor. Maar ik vond toch dat ik de testloop moest doen. Ik kon er nog altijd mee ophouden. Dus ik ben gaan lopen. En… ik liep een pr πŸ˜‰. Na 15.49 kwam ik over de lijn. Dus weer een verbetering mΓ©t spierpijn en vermoeidheid ☺. Daarna was het tijd om nog even te borrelen 🍸.

Dit biedt natuur perspectief voor de Marikenloop. Hoewel ik niet verwacht dat mijn eerste doel zal lukken (onder de 55 minuten), maar als het weer een beetje meewerkt zou een pr misschien wel haalbaar zijn. Of het lukt of niet, het wordt vast een leuke dag. Naast het lopen is er vanalles te doen. Workshops zoals paaldansen πŸ™ƒ en hoelahoep ☺. Dus Nijmegen here I come.

Ik heb ook al nagedacht over mijn grote doel in het najaar 😊. Omdat het doel groot is (in ieder geval voor mij), ga ik het nog niet opschrijven. Maar ik heb me ingeschreven voor de marathon Brabant in Etten-Leur. Ik wil dan een halve marathon gaan lopen. Maar hierover volgt de komende maanden nog wel meer.

Geef een reactie

