Trainingsdipje?

Het lijkt een terugkerend onderwerp te zijn. Ondanks dat ik mezelf nu echt wel een hardloper vind, blijft het toch lastig om regelmatig te blijven trainen. Natuurlijk hangt dat altijd samen met andere dingen in mijn schema, zo ook de afgelopen twee weken. Ik neem jullie even mee.

1e Paasdag
Ik begin op zondag 1e paasdag. Ik had niet zo’n zin om een hele langzame duurloop te gaan doen. Als je me op Instagram volgt, weet je dat ik deze heb vervangen door een fietsrondje. Ondanks dat het ook met fietsen een uitdaging is om mijn hartslag laag te houden, vind ik het wel iets makkelijker.

2e Paasdag
2e paasdag heb ik wel een rondje gelopen op hartslag. Dit ging redelijk. Het duurt namelijk soms even voordat mijn hartslagmeter goed zit en mijn hartslag goed bij kan houden. In het begin schiet die echt heen-en-weer. Dat kan behoorlijk frustrerend zijn, maar ik denk dat ik gewoon wat extra aandacht moet besteden aan het goed omdoen van de meter.

Nog steeds niet gelopen
Woensdag ben ik nog naar de sportschool geweest en daarna stokte het even wat betreft training. Donderdagavond ben ik niet naar de atletiekvereniging geweest, ik was namelijk pas even voor acht uur thuis (de training start om half negen). In het weekend kwam het er ook niet van om te gaan lopen, vanwege een afscheid op zaterdag. En op zondag was ik moe/had ik Γ©cht geen zin ;-).

Meivakantie
Afgelopen week was de eerste week van de meivakantie. Ondanks dat je zou denken dat vakantie betekent dat er minder vergaderd wordt in de avond, geldt dat helaas niet voor Peter. Ik kon daardoor niet weg. En op mijn vrije dag sporten zat er ook niet in.

Plezier
Donderdag was het Koningsdag. Geen training, maar ik heb wel een rondje gelopen. Voorlopig heb ik besloten om even een paar keer “gewoon” te gaan lopen. De hartslagtraining wil ik zeker wel weer oppakken, maar na een dipje is het plezier terugvinden altijd belangrijker.

Weekend
Dit weekend heb ik twee keer gelopen. Zaterdagmorgen was ik vroeg wakker en ben ik al voor acht uur de deur uit gegaan. Het was koud, maar ik had wel een fantastisch uitzicht. Vandaag weer een duurloop gedaan, dus volgens mij ben ik weer op de goede weg.

Kennen jullie deze dipjes ook?

 

Geef een reactie

