Mijn favoriete recepten

Zoals ik al eerder heb geschreven in een blog, kook en bak ik heel graag. Maar zelf recepten bedenken, behoort niet tot mijn talenten πŸ˜‰. Daarom gaat deze blog wel over recepten, maar die van een ander πŸ˜€. Ik zal je vertellen waar ik mijn favoriete recepten vandaan haal.

Appeltaart
Het eerste kookboek wat ik zelf kocht was het Margriet Kookboek. Mijn oma haalde hier haar recept voor de allerlekkerste appeltaart vandaan. Mijn moeder maakt hem nog steeds en ook hier thuis wordt hij regelmatig nog gebakken voor een verjaardag.

Verzameling
De afgelopen jaren is mijn kookboekenverzameling aardig gegroeid. Sinds ik bij het hardlopen op mijn voeding ben gaan letten, heb ik de hardloopkookboeken van Runnersworld toegevoegd aan mijn verzameling. Ondanks dat ik regelmatig een recept uitprobeer, heb ik nog lang niet alle recepten uitgeprobeerd. Dus nog voldoende kookinspiratie voor de komende jaren πŸ˜€.

Online
Naast kookboeken vind ik mijn inspiratie ook online. Er zijn een aantal blogs waar ik regelmatig kom om recepten te zoeken. Dat is ten eerste de website van zonder-fratsen.nl. De taarten vind ik zΓ³ lekker en dan zijn ze ook nog eens erg verantwoord ;-). Pauline Weuring heeft ook een fantastisch blog (uitpaulineskeuken.nl). Of ik een snack wil maken voor een verjaardag, inspiratie nodig heb voor het avondeten of iets wil bakken ik kan altijd wel iets vinden bij Pauline.

Nieuwe blog
Onlangs heb ik ook een nieuwe blog ontdekt waar erg lekkere taartrecepten op staan, maar daar heb ik nog niet veel van uitgeprobeerd. Dat is ohmypie.nl. Er staan zoveel recepten op dat ik het komende jaar nog héél veel kan bakken.

Lekker
Zoals je ziet heb ik genoeg manieren om inspiratie op te doen om lekker te kunnen bakken en koken. En natuurlijk is alles niet even lekker. Ik besluit ook wel eens na een paar happen, de rest weg te gooien. Of dat het “wel aardig” was. Dan eet ik het welΒ op, maar zal het niet nog een keer maken. Gelukkig is het meeste wat ik kook en bak wel lekker πŸ˜€.

Waar halen jullie je kook- en bakinspiratie vandaan?

Geef een reactie

