Waar is mijn snelheid?

Eigenlijk vind ik het beschamend hoe langzaam ik mijn duurlopen loop. Maar ik ben nu eenmaal begonnen aan een experiment, dan moet ik het ook even volhouden om uit te vinden of het iets gaat opleveren. En iets waar ik wel goed in ben is volhouden πŸ˜‰.

Warm
Vandaag ging ik weer op pad voor een duurloop in hartslagzone 2 (dat is langzaam ;-)). Ik weet dat de hoge buitentemperatuur ervoor zorgt dat je hartslag hoger is bij dezelfde inspanning wanneer Β het minder warm is. Dus dat het vandaag minder snel ging dan vorige week is niet raar. Toen ik de deur uit ging, gaf de thermometer namelijk 18 graden aan.

Donderdagavondtraining
Toch merk ik dat het lage tempo echt wel iets met me doet. Ik zal de komende tijd echt even moeten doorbijten om dit vol te houden. Ik heb wel met mezelf afgesproken om de donderdagavondtraining bij de atletiekvereniging gewoon mee te doen, zonder dat ik hierbij stil hoef te staan hoe mijn hartslag is.

Doorlopen
Afgelopen donderdag heb ik het eerste deel van de training zelf verzorgd (warming-up en loopscholing). De kern van de training bestond uit 5 x 7 minuten in wisseltempo (snel-duurloop-snel etc.). De snelle stukken heb ik echt flink doorgelopen en deze afwisseling heb ik wel nodig om mijn andere trainingen op hartslag te kunnen blijven doen.

Interval
Aankomende week zal ik wel alle trainingen op hartslag doen, omdat ik donderdag niet naar de training kan. Maar er staat gelukkig een hele mooie intervaltraining op het programma, mag ik weer lekker doorlopen :-).

Geef een reactie

