Mijn halve marathon 

Zoals jullie hebben kunnen zien op Facebook en Instagram, was ik afgelopen zondag in Utrecht voor de sciencepark marathon. Ik liep hier de halve marathon.

Ingeschreven
In september (dat was voor mijn marathon in Eindhoven) schreef ik me via mijn werk in voor de halve marathon. Het was toch nog een eind weg en ik verwachtte dat ik er wel klaar voor zou zijn om mijn tweede halve marathon te lopen.

Schema
Hoewel ik een mooi schema had, is het niet gelukt me daar heel goed aan te houden. Uiteindelijk heb ik wel goed mijn lange afstanden kunnen trainen. Maar ik denk dat als ik me beter aan mijn schema zou houden, er misschien nog wel meer (lees: snellere tijd) in had gezeten.

Drukke week
Afgelopen week was het erg druk. Veel gedaan en ook weinig slaap kunnen pakken. Ik denk dat ik daardoor erg zenuwachtig was. Het lukte niet goed om dit naast me neer te leggen, ik had zelfs tranen in mijn ogen van de spanning. Maar gelukkig had ik een lieve zus die me via WhatsApp hielp met wat afleiding. En zo’n half uur voor de start waren er ook een aantal collega’s die ook de halve marathon liepen, dat zorgde ook voor de nodige afleiding. Bij de start waren de zenuwen dus goed onder controle en had ik gewoon zin om te starten.

Te snel?
De eerste kilometers gingen voor mijn doen snel, ik dacht te snel. Naar na een aantal kilometers geprobeerd te hebben wat minder hard te lopen, heb ik dat opgegeven. Ik liep nu eenmaal lekker, dus kon ik net zo goed zo blijven lopen 😉.  Het was voor een groot deel een echt ‘stads’ parcours. Zo lang heb ik nog niet eerder door een stad gelopen. Maar ook een deel bestond uit een mooie bosachtige omgeving.

Lekker lopen
Als ik terug kijk, heb ik vooral genoten van het feit dat mijn benen zo lekker bleven lopen. Ik wist echt niet dat dit erin zou zitten. De laatste kilometer is zelfs mijn snelste.

Trein
Doordat ik via mijn werk meedeed kon ik snel bij mijn tas en daardoor ook snel omkleden. Na nog voorzien te zijn van een stukje notenbrood en een banaan, was het alweer tijd om met de bus naar de trein te gaan. Op naar de volgende loop 😃.

Geef een reactie

