Testloop

Vandaag liep ik mijn testloop voor de halve marathon over twee weken. 18 kilometer stond er op het programma. Deze keer wil ik jullie meenemen in mijn gedachten en voorbereiding voor deze testloop.

Route
Het begon gisteren eigenlijk al. Om lekker te kunnen starten is voor mij belangrijk dat ik weet welke route ik kan gaan lopen. Dus heb ik gisteren al op afstandmeten.nl mijn route uitgestippeld. Ik heb hier weer mijn favoriete stukje Wageningen aan toegevoegd ;-).

Eten
Als ik een lange duurloop ga doen is goed eten wel heel belangrijk. Daar besteed ik dan iets meer aandacht aan voor een duurloop. Daarnaast neem ik voor onderweg ook iets mee. Veel hardlopers gebruiken hiervoor zogenaamde gelletjes. Ik heb hiervoor gelsnoepjes. Afgelopen week heb ik mijn voorraad weer aangevuld.

Benen
Toen ik wegging was het heerlijk weer, met een zonnetje en prima temperatuur. Ondanks dat ik vaak wel een beetje opzie tegen de afstand, ging ik met goede moed van start. Mijn benen voelden goed.

StukkenΒ 
Als ik een lange afstand loop, deel ik vaak mijn afstand op in stukken. Voor een deel gaat dat in kilometers, maar het kan ook per deel zijn. Vandaag bestond mijn rondje uit heel verschillende delen. Ik begon door de stad en toen liep langs de uiterwaarden, waarna ik het bos in ging. Vervolgens kwam ik weer in de bewoonde wereld en liep ik het laatste stuk langs de provinciale weg.

Element
Op het laatste stuk was de zon Β helemaal verdwenen, liep ik tegen de wind in en werd ik nat van de regen. Maar steeds realiseer ik mij weer met dit weer: “hier houd ik van”! Misschien raar (maar dat is een ander verhaal ;-)), ik kan het ook niet goed uitleggen. Maar hoe zwaarder de omstandigheden, hoe meer ik in mijn element ben :-).

Conclusie
De conclusie voor nu is dan ook; ik ben er helemaal klaar voor :-). De halve marathon op 19 maart gaat zeker lukken. Nu al zin in!

 

Geef een reactie

