Een versnelling lager

Afgelopen week heb ik even op de rem moeten trappen. Niet alleen voor het hardlopen, maar voor meer dingen. Soms heb je even van die momenten dat je agenda overloopt en in mijn geval ook mijn hoofd met van alles en nog wat.

Reanimatietraining
Als je mij volgt heb je kunnen zien dat ik afgelopen maandag mijn tweede en laatste training reanimatie had. Deze is via de atletiekvereniging georganiseerd. Ik weet nu dus wat ik in een noodsituatie zou moeten doen, hoewel ik het nooit nodig hoop te hebben. Hoewel de training erg belangrijk is, hakt het laat naar bed gaan (na 23.00 uur) er voor mij behoorlijk in.

Moe en stress
Dinsdag wilde ik eigen een kort rondje lopen, maar onderweg naar huis heb ik al besloten dit niet te doen. Ik kwam behoorlijk moe en gestrest thuis. Normaal gesproken zou ik dan juist willen lopen, maar in dit geval was ik bang dat het juist voor blessures zou zorgen. Dus maar even uitgesteld.

Vrij nemenΒ 
Ook besloot ik de woensdag ‘vrij’ te nemen. Ik werk nooit op woensdag, maar verder besloot ik niet veel te doen, behalve wat echt moest. Daar hoorde krachttraining niet bij. Uiteindelijk was dit een heel goede beslissing. Donderdag voelde ik me alweer veel beter.

Storm
Op donderdag ga ik altijd trainen bij de atletiekvereniging. Helaas ging ook deze training niet door. Onze trainer vond het niet veilig om met de storm de baan op te gaan. Ik was het zeker wel met haar eens, maar toch jammer dat ik ook deze training niet kon doen.

VertrouwenΒ 
Maar vandaag stond er weer een duurloop op de planning. Niet dat ik veel zin had ;-), maar ik ging wel! En ik weet weer waarom ik mijzelf een echte duurloper noem :-). Vanaf 12 kilometer ging het echt heel erg lekker. Uiteindelijk volgens planning de 16 kilometer makkelijk volgemaakt. Dit biedt vertrouwen voor volgende week, dan loop ik mijn laatste lange afstand voor mijn halve marathon.

Komende week
De komende week gaat het wat passen en meten worden met de trainingen, maar ik verwacht dat het wel gaat lukken. Heb er in ieder geval wel weer veel zin in!

Geef een reactie

