Een tussenstand

Het is nu half februari (vinden jullie dat de tijd ook zo bizar snel gaat?). Over precies vier weken heb ik mijn tweede halve marathon gelopen. Maar hoe ver ben ik nu met mijn training. Hieronder een stand van zaken.

September
Al in september heb ik mij ingeschreven voor de Utrecht Science Park marathon. Dat kon via mijn werk. Ik wist dat een marathon te hoog gegrepen zou zijn, dus gaΒ ik voor de halve marathon.

Snelheid
Ondanks dat ik een prima schema heb gevonden, is het niet helemaal gelukt om me hieraan te houden. Pas begin van deze maand liep ik weer een keer 10 km. Natuurlijk is mijn basis goed genoeg, maar ik had graag wat meer kilometers willen maken. Tijdens mijn training op donderdagavond merk ik dat er qua snelheid echt wel meer inzit, maar of ik dat al langer zou kunnen volhouden weet ikΒ niet.

Planning
De afgelopen weken lijkt het erg lastig om mijn loopjes goed in te plannen. Zoals jullie gelezen hebben, ben ik ook gestart met krachttraining. Ondanks dat ik denk dat het gaat bijdragen aan mijn hardlopen, vind ik het op dit moment nog best pittig. Niet de training zelf, maar het herstel duurt langer dan ik had verwacht. Om mijn lijf de rust te geven die het nodig heeft, is het daarom best wel wat puzzelen met de hardlooptrainingen. Maar naast de krachttraining lukt het meestal wel om nog drie keer per week te trainen.Β Vandaag stond er een 14 kilometer loop op de planning. Helaas kan ik niet zeggen dat het een ‘lekker loopje’ was, het was een ‘hard werken’-loopje ;-). Maar het is wel gelukt.

Komende week
Komende week wordt het weer een uitdaging wat betreft de balans rust/trainen, maar ik verwacht dat dit zeker wel weer gaat lukken. Op de dagen dat het kan gewoon weer vroeg gaan slapen :-).

20170219_155701

Geef een reactie

