Afgelopen week

Dit keer weer een kort verslag over hoe mijn afgelopen week is verlopen.

Halve marathon
Zoals jullie weten ben ik in training voor een halve marathon. Ik heb me ingeschreven voor de Utrecht Science Park Marathon via mijn werk. Daarvoor ben ik afgelopen week geïnterviewd en op de foto gezet in een shirt van mijn werk. Ondanks dat dit ver buiten mijn ‘comfort zone’ ligt, vind ik het wel erg leuk om te doen.

Extra uurtje 
Naast het interview maandag, ben ik ook iets eerder naar huis gegaan en heb toen van de tijd gebruik gemaakt om een kort rondje te lopen. Dinsdag zou een lange (werk)dag worden en zou ik geen tijd hebben. Ook weer één van de grote voordelen van hardlopen, je kan er mee schuiven en als je het nodig hebt, kan je gáán.

Sportschool
Woensdag was ik vroeg in de sportschool te vinden. Hoewel ik het nog steeds lastig vind om dit goed te plannen, gaat het trainen steeds beter. Wat me opvalt is dat daar als skinny meisje tussen de fanatieke kerels in sta. Ik vraag me echt af waar de dames blijven, want op Instagram zie ik genoeg dames die het krachthonk in duiken.

20170208_083937

Heuveltraining
Donderdag was het natuurlijk mijn avond dat ik met de atletiekvereniging train. Dit keer weer een training buiten de baan, heuveltraining. Ik weet dat dit voor veel van jullie niet je favoriete training is, maar ik vind het héérlijk. En dan vooral omhoog. Sinds ik begonnen ben met hardlopen, loop ik het liefst omhoog. Inmiddels heb ik ook wel geleerd hoe je goed kan dalen, maar de liefde voor de heuvels is gebleven :-).

Hoofdpijn
Eigenlijk stond er voor zaterdag een korte hersteltraining op het programma, maar tijdens het boodschappen doen kwam er opeens een vreselijke hoofdpijn op. Ik weet nog steeds niet goed wat het was en hoe ik eraan kom. Ik had een tintelende tong en tintelende lippen en later ook een tintelende arm. Ik had het gevoel dat ik wat koolhydraten nodig had, dus flink wat winegums gegeten. Verder was ik helaas het grootste deel van de dag uitgeschakeld. Dus helaas geen herstelrondje.

20170211_114722

Sneeuw
Gelukkig heb ik vannacht goed geslapen. Ik werd redelijk op tijd wakker en ben mijn gelijk gaan ontbijten. Voor half elf ging in de deur uit en heb weer de 12 kilometer aangetikt. Met de sneeuw lijkt alles mooier, vind je niet? (hoewel ik hoop dat het weinig zooi gaat opleveren de komende dagen, het geeft altijd zo’n gedoe op de weg).

Slapen
Dit was hoe mijn week op hardloopgebied is vergaan, wat ik ook veel heb gedaan is slapen. Ik ben bewust op tijd in bed gaan (soms al voor negen uur), even wat bijtanken. Soms heb je dat nodig ;-). Hoe was jullie week?

20170207_203359

Geef een reactie

