Vandaag

Vandaag een iets andere blog. Niet over mijn duurloop, die heb ik gisteren al gedaan, maar over een wedstrijd. Deze keer sta ik niet aan de start, maar aan de finish.

Vandaag was ik bij de midwintermarathon in Apeldoorn om te helpen als vrijwilliger. Ik was ingedeeld bij het medailleteam. En mocht alle finishers een Β mooie herinnering omhangen.

De dag begon voor mij vroeg, om zeven uur ging de wekker. Hoewel dit voor mij vroeg is, zijn de eerste vrijwilligers op dat moment al twee uur aan het werk. Ik werd met de auto naar Apeldoorn gebracht. Helaas is het op zondag niet mogelijk om voor negen uur met OV in het centrum te komen, daarom had ik deze oplossing bedacht.

Ik nam de pendelbus naar de Loolaan. Daar aangekomen, begon mijn eerste vrijwilligersavontuur ☺. Nadat ik even moest zoeken, vond ik de weg naar de medailles. Alle medailles voor alle afstanden pakten we uit en hingen we netjes op.

Toen om half elf de kidsrun begon, stonden wij natuurlijk klaar om al deze kleine hardlopers een mooie medaille om te hangen. Ik vraag me af wie er meer plezier had, ik of de kinderen πŸ˜‰.

Om kwart over elf startte de Mini-marathon (10 Engelse mijl) en vervolgens om kwart voor twaalf de Asselronde (25km). Wat is het een mooie ervaring om al de finishers een medaille om te mogen hangen. Je ziet zoveel gezichten en iedereen heeft zijn of haar eigen verhaal. Dit geldt ook voor alle finishers van de Acht van Apeldoorn.

Zoals je kan lezen heb ik fantastische dag gehad, waarbij ik zelf een heel klein stukje heb mogen bijdragen aan een fantastisch evenement. Bij dit evenement wordt er zeker niet alleen gezorgd voor de hardlopers, maar ook voor mij als vrijwilliger ontbrak het aan niets!

Of ik dit nog een keer ga doen? Ik weet het niet. Hoe fantastisch mijn dag ook was, de start Γ©n de finish van al de hardlopers zorgde voor het gevoel dat ik toch Γ©cht een hardloper ben. De prettige onrust voor de start, een mooi parcours afleggen en dan die finish, dΓ‘t is volgens mij wat ik echt het allerleukste vind!

Geef een reactie

