Mijn motivatie

Van de week kwam ik langs een bericht waarin gevraagd werd naar je hardloopmotivatie. Waarom loop je hard?

Ik kan daar heel kort over zijn: To Keep my Sanity ;-).

Beter in mijn vel
Door hard te lopen zit ik beter in mijn vel. Door hard te lopen, Β ben ik niet bezig met denken. Iets waar ik heel goed in ben, maar soms ook in kan doorschieten. Op zo’n moment lukt het me eigenlijk zelden om iets te gaan doen. Maar mezelf in mijn hardloopoutfit hijsen is dan de beste oplossing. Na mijn rondje, hoe kort ook, gaat het allemaal beter :-).

Nog meer…
Hoewel dit de belangrijkste reden is dat ik hardloop, heeft het me al zoveel meer gebracht. Ten eerste doordat ik hardloop voel ik me fitter. Als ik dan op de fiets zit of ik ren achter de kinderen aan, gaat dat heel makkelijk. Ook heb ik mezelf laten zien dat ik echt een doel kan halen en mijn grenzen kan verleggen. Deze (zelf)kennis helpt me ook in andere dingen.

Lijf
Ook is mijn lijf veranderd door het hardlopen, hoewel ik niet weet of dit alleen maar positief is. Zoals ik al eerder heb geschreven, blijft dat een wat ingewikkeld verhaal. Maar ik leer steeds meer :-).

#nevernotrunning
Toen ik 3,5 jaar geleden startte met hardlopen hoopte ik zeker dat het fijn zou zijn om fysiek bezig te zijn, in plaats van alleen in mijn hoofd. Maar dat het me zoveel meer zou brengen, had ik niet verwacht. Mijn motivatie is alleen maar groter geworden. #nevernotrunning hoort nu ook bij mij :-).

Wat is jouw motivatie?

Geef een reactie

