Eten

Vaak heb ik het al over eten gehad in mijn blog. Recepten zal je niet zo snel vinden op dit blog. Ondanks dat koken en bakken een van mijn hobby’s is, weet ik niet genoeg van eten om mijn eigen recepten te bedenken. Ik heb dan ook een hele rij kookboeken in de kast staan en ik zoek ook regelmatig op internet naar nieuwe dingen.

Omdat ik het afgelopen jaar anders ben gaan eten, wilde ik ook graag nieuwe recepten vinden. Ik ben een fan van de hollandse pot, maar elke dag aardappelen hoeft voor mij zeker niet. Pasta wordt hier thuis ook erg gewaardeerd en het is goed hardloopvoer 😉.

Misschien is het je de afgelopen tijd wel opgevallen dat ik veel aan het bakken ben. Allerlei recepten die ik uitprobeer. Natuurlijk mislukt er het een en ander, maar dat komt dan niet op Instagram of Facebook 😂. Ten eerste vind ik het leuk om te doen, maar er is nog een ander voordeel. Door zelf te bakken en met verse ingrediënten te koken, weet ik precies wat ik binnen krijg. Ook is het handig om het een en ander in huis te hebben als je snel iets wilt eten. In de vriezer liggen de taartjes klaar en voor het ontbijt heb ik ook veel keuze.

Volgens mij is er een naam voor het  voorbereiden van je eten voor de komende week; meal preppen. Dat doe ik volgens mij niet, maar we doen wel voor de hele week boodschappen. Op zaterdag weet ik dan ongeveer wat ik de komende week ga eten. Natuurlijk zijn we daar ook wel flexibel in als het nodig is.

Hier werkt het zo erg prettig voor ons. Als je nieuwsgierig bent waar ik mijn recepten vandaan haal, kan je me altijd een berichtje sturen 😀

Plaats een reactie