Goede voornemens

Voordat ik begin even een disclaimer πŸ˜‰. Dit is mijn mening, doe vooral wat bij jou past πŸ˜†πŸ‘.

Ik vind goede voornemens namelijk de grootste flauwekul. Ik doe er daarom ook niet aan. Hoewel?Volgens ons woordenboek is een voornemen een plan of besluit. Goede voornemens zijn dus goede plannen of besluiten. En ik maak regelmatig plannen en besluit allerlei dingen. Waarom vind ik het dan toch zo’n flauwe kul?

Dat komt doordat goede voornemens met 1 januari verbonden zijn. Je start vanaf die tijd met een nieuwe gewoonte of laat een oude gewoonte achter je. Maar waarom alleen op 1 januari? Als je begin december bedenkt dat je wilt gaan sporten, waarom start je dan niet begin december? Natuurlijk snap ik dat december voor iedereen een drukke maand is, maar ook in januari zullen er genoeg excuses zijn om niet te starten. En je hoeft ook niet 5x per week te gaan sporten 😜.

Volgens mij heb je 365 dagen per jaar om gewoontes te veranderen. Elke dag kan je een plan maken of besluit nemen. Zo ben ik op een 2e pinksterdag gewoon een stukje gaan rennen. En natuurlijk zijn er ook plannen (nog) niet gelukt of heb ik gewoon geen zin om er moeite voor te doen. Maar ach, het houdt me allemaal lekker bezig πŸ˜†.

Wat vinden jullie van goede voornemens?

One Reply to “Goede voornemens”

Geef een reactie

