Vooruit kijken

Ik zit nu na te genieten van een fijn weekend waarin ik mijn verjaardag heb gevierd. De taart is (bijna) op en de visite is naar huis. Een nieuw jaar is begonnen ook voor het hardlopen. Vorige week heb ik teruggeblikt, vandaag is het tijd om vooruit te kijken naar mijn plannen voor het komende jaar.

Halve marathon
Zoals jullie weten is mijn volgende grote doel de halve marathon van de Utrecht Science Park marathon (19 maart). Ik verwacht voor die tijd niet dat ik nog aan een ander evenement zal deelnemen. Maar het trainen hiervoor zal voldoende tijd in beslag nemen.

Marikenloop
Daarnaast wil ik in mei in ieder geval de Marikenloop gaan lopen. Dit jaar zal er, naast de 5km en de 10km, ook 7,5 km gelopen kunnen worden. Aangezien ik een dieseltje ben en van lange afstanden houd, zal ik me inschrijven voor de 10km.

Andere evenementen
Ik heb ook al andere evenementen bekeken, maar op dit moment heb ik nog niet besloten waar ik nog meer aan wil deelnemen. In de afgelopen weken gaan mijn trainingen op de baan erg goed, ik loop snelheden waarvan ik niet wist dat die voor mij mogelijk waren. Misschien kan ik wel snellere tijden neer gaan zetten.

Vrijwilliger
Ook wil ik komend jaar een keer als vrijwilliger meehelpen bij een evenement, een tip die ik van een andere blog heb geplukt ;-). Ik weet zelf hoe belangrijk de vrijwilligers zijn tijdens een hardloopevenement. Zo fijn als het goed geregeld is voor de lopers. Graag wil ik zo’n evenement eens van de andere kant bekijken.

Trainer
En wil ik verder kijken naar mezelf als trainer. Ik heb het certificaat voor assistent looptrainer behaald en heb ook mijn eerste training al gegeven. Ik verbaasde mezelf eigenlijk wel, ik vond het echt heel leuk om te doen. Dus misschien zit daar komend jaar wel meer in.

Plezier
Zoals je kan lezen, genoeg hardloopplannen voor het komende jaar, hoewel er ook nog veel niet vast staat. Het allerbelangrijkste heb ik nog niet eens genoemd; plezier hebben en houden in het lopen. Dat zal vast niet zo’n probleem zijn :-).

Geef een reactie

