Terugkijken naar het afgelopen jaar

 

Omdat het einde van het jaar nadert zie je overal mensen die terugkijken op het afgelopen jaar. Ik ga dat ook doen, maar vooral omdat het samenvalt met mijn verjaardag. Dus kan ik op twee manieren terugkijken ;-). Dus hier mijn afgelopen jaar in het hardlopen.

Eind 2015, op 28 december om precies te zijn, ben ik gestart met deze blog. Ik had namelijk het plan opgevat om in 2016 een marathon te gaan lopen. Omdat ik wist dat dit een flinke uitdaging zou worden, vond ik het een goed plan om een dagboek bij te houden. In eerste instantie voor mezelf, zodat ik af en toe kan terugkijken. Maar als het alleen voor mezelf zou zijn geweest, had ik het niet in een blog gezet. Dus deze blog is ook om jullie een kijkje mijn (hardloop)leven te geven.

Het afgelopen jaar heb ik deelgenomen aan de volgende hardloopevenementen;

  • De Asselronde (25km) van de Midwinter Marathon in Apeldoorn op 7 februari
  • Enschede Marathon (10 km) op 17 april
  • Marikenloop Nijmegen (10 km) op 22 mei
  • Brooks 10k Champions Run Amsterdam 10 juli
  • Eindhoven Marathon (42,195 km) op 9 oktober
  • Zevenheuvelenloop Nijmegen (15 km) op 20 november

Er is één DNS (Did Not Start). De wedstrijd waarvoor ik dit blog begin, de Rotterdam Marathon op 10 april. Ik heb daar al uitgebreid over geschreven. Toch kan ik daar aan het einde van het jaar over zeggen, dat dit de juiste beslissing was. De weg naar mijn marathon ging met ups en downs, maar ook de weg naar de marathon was fantastisch. Ik weet zeker (!) dat ik nog een keer een marathon ga lopen. Wanneer? Zeer waarschijnlijk niet in 2017, maar voordat je het weet is al 2018 ;-).

Afgelopen jaar heb ik ook hulp gehad. Ten eerste van een diëtist, zij heeft me geholpen met het juiste eten op het juiste moment. Daardoor voelde ik me een stuk beter na lange trainingen. Ook heb ik hulp gehad van de fysiotherapeut. Door de oefeningen die ik kreeg, heb ik ervoor kunnen zorgen dat ik minder scheef ben geworden.

Sinds halverwege november ben ik ook gecertificeerd assistent looptrainer en heb ik mijn eerste training gegeven. Er is nog geen planning, maar ik zal het komende jaar zeker meer trainingen gaan geven. Blijf me volgen om te zien hoe dit verder gaat.

Nog wat hardloopfeitjes van het afgelopen jaar:

  • nieuwe schoenen: 2 paar
  • nieuwe shirts: 5
  • aantal gelopen kilometers: 1442 km (tot 10 december 2016)
  • kortste rondje: 1,2 km
  • langste rondje: 42,195 km
  • aantal wedstrijden: 6
  • aantal gelletjes: veel
  • sportdrank: liters en liters

 

2 Replies to “Terugkijken naar het afgelopen jaar”

Geef een reactie

