Rissie kan weer verder

Het klinkt misschien een beetje gek, zoals hierboven staat. Ik heb de afgelopen zeker niet stil gezeten, ondanks dat ik wel wat motivatieproblemen had. Vandaag kwam ik erachter dat het nog ‘maar’ zestien weken is tot de Utrecht Science Park Marathon. Hier heb ik me ingeschreven voor de halve marathon. Dus vandaag een nieuw schema gemaakt en ik ga dinsdag weer starten :-).

Zoektocht
De zoektocht naar een goed schema is altijd een uitdaging. Ik heb inmiddels wel min of meer mijn vaste momenten dat ik ga lopen. Dat zijn in ieder geval de donderdag bij de atletiekvereniging en zondag een lange (duur)loop. De derde keer dat ik loop verschilt nog wel eens, dit kan op dinsdagavond zijn of op woensdagochtend. In een ideale situatie zou ik zo een kant-en-klaarschema van het internet afplukken, waarbij de trainingen goed overeenkomen met mijn loopdagen.

SchuivenΒ 
Je snapt het al, dat is niet gelukt. Maar een schema is een richtlijn. Zolang de lange duurloop op zondag is gepland, kan ik verder wel schuiven met trainingen. Ik heb mijn trainingen in mijn Polar geprogrammeerd tot het einde van het jaar. Die eerste weken van een schema zijn voor mij vaak uitzoeken wat er voor mij het beste werkt. Er zal de komende tijd nog wel het een en ander gaan wijzigen in het schema, maar dat maakt het juist ook een beetje spannend ;-).

Snel?
Het schema wat ik wil gaan volgen, gaat uit van mijn snelste (en laatste) 10 km tijd. Volgens het schema zou een tijd onder de 2 uur en 5 minuten mogelijk moeten zijn. Hoewel ik de afgelopen periode een stuk sneller ben geworden, vind ik dit behoorlijk ambitieus. Mijn vorige halve marathon (oktober 2015) liep ik in 2:19:30.

Ambitieus
Natuurlijk is het leuk om een uitdaging te hebben. Ik heb inmiddels al veel meer kilometers in de benen dan voor mijn eerste halve marathon. Ook probeer ik wekelijks naar de sportschool te gaan voor wat krachttraining. Misschien dat dit allemaal leidt tot een hele snelle tijd ;-).

Plezier
Ik heb dus een nieuw ambitieus doel, waar ik met heel veel nieuwe energie en plezier aan ga werken.

One Reply to “Rissie kan weer verder”

Geef een reactie

