Wedstrijdverslag

Zoals jullie weten heb ik vandaag de Zevenheuvelenloop gelopen. Hier een (kort) verslag.

Bus
Op Facebook en Instagram hebben jullie kunnen zien dat ik vanmorgen om tien uur al onderweg was. Dit kwam doordat ik met de bus naar Nijmegen ging. Het kost iets meer tijd, maar met mijn startnummer mocht ik voor niets mee ;-). Daarbij kan ik in de bus prima lezen, dus met een goed boek en natuurlijk mijn koffiebeker heb ik geen moeite om wat langer in de bus te zitten.

Keuzes
Ik kon snel de omkleedgelegenheid vinden waar ik eerst wat ging eten. Daarna begon het twijfelen, hoe zou ik gaan lopen? Met lange mouwen, korte mouwen of een jasje. Ik had op buienradar al gezien dat het niet zou gaan regenen, dus een jasje was niet nodig. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een shirt met lange mouwen. Tijdens het lopen had ik prima met korte mouwen kunnen lopen, maar tijdens het wachten was ik heel erg blij met mijn lange mouwen.

Start
Na het omkleden ben ik richting de start gelopen. Daar kwam ik twee clubgenoten tegen. Eรฉn van hen zou al heel snel starten en we zijn hem uit gaan zwaaien bij de start. Daarna nog mijn tas ingeleverd en ben ik vervolgens naar mijn eigen startvak gelopen. Ondanks dat ik mijn kringlooptrui aan had, begon ik het wel koud te krijgen. Met wat springen probeerde ik warm te blijven, maar ik kon helaas niet voorkomen dat ik af en toe aan het klappertanden was. Om ongeveer vijf voor twee begon de massa te bewegen op weg naar de start.

Onderweg
Daar was ik gestart bij de Zevenheuvelenloop, waarvan ik ruim een week geleden nog niet zeker van was of ik zou starten. Wat me opviel was de drukte. De hele weg waren er veel mensen. Omdat ik tegenwoordig niet meer de meest langzame ben, heb ik continu mensen ingehaald. De eerste kilometer heb ik niet direct heel snel gelopen, omdat ik nog een beetje op moest warmen. Maar daarna kwam ik in een lekker ritme wat ik de hele weg heb vol kunnen houden. De heuvels waren fantastisch :-). Inmiddels lukt ook het dalen mij wel redelijk, maar omhoog lopen is toch favoriet.

Zwaar
Vanaf kilometer 11 รก 12 vond ik het wat zwaarder worden, maar ik wist dat het laatste stuk vooral omlaag lopen is. De laatst twee kilometers zijn ook mijn snelste. Uiteindelijk met een glimlach op mijn gezicht over de finish gekomen. Mijn doel gehaald; uitlopen :-).

Naar huis
Na het wachten tot ik een flesje AA kreeg en een medaille, ben ik nog opzoek gegaan naar mijn trui, maar helaas niet meer gevonden. Na het omkleden nog wel handschoenen gevonden in de Expo :-). Toen was het tijd om naar huis te gaan, weer met de bus. Onderweg natuurlijk nog een tussenstop bij Starbucks ;-).

 

Geef een reactie

