Waar zijn mijn handschoenen?

Dat was de vraag die ik mezelf vanmorgen stelde. Ik had op mijn telefoon gezien dat het 2 graden was, toch wel fris. Dus moest ik goed bedenken wat ik aan zou doen.

Herfst
Zoals je waarschijnlijk gemerkt heb, is de herfst is echt aangebroken. De afgelopen week heb ik de ruiten van de auto alweer moeten krabben, omdat er ijs op zat. Dat betekent voor mij bij het hardlopen extra aandacht voor mijn kleding. Er zijn nogal veel dingen om rekening mee te houden.

Zichtbaarheid
Wat ik zelf een van de belangrijkste dingen vind bij het hardlopen is veiligheid. Dat gaat natuurlijk over de training zelf, maar ook over mijn zichtbaarheid. Ondanks dat ik vanmorgen om 11.00 uur de deur uitging, was dat wel een van de dingen waar ik aan dacht. Ook overdag is er minder licht, als het dan ook nog gaat regenen (iets wat zeker kan voorkomen in de herfst) is zichtbaarheid wel een belangrijk onderwerp. Voor mij betekende dit dat ik koos voor mijn knalgele jasje.

Broek
Maar er waren nog meer keuzes. Ik heb onlangs namelijk een hele dikke hardlooptight gekocht. Eigenlijk een beetje per ongeluk, het was een aanbieding bij de Kruidvat en ik had in de winkel niet gevoeld hoe de stof was, ik ging er vanuit dat het een “normale” zou zijn. Eentje van de dikte van mijn andere hardlooptights. Hoe dan ook twijfelde ik of dit een optie was, toch besloot ik gewoon mijn Nike tight aan te doen. Een prima lange broek, die ook nog lekker zit.

Jasje
Omdat ik niet wist of het zou gaan regenen (inmiddels heeft de buienradar het al zo vaak mis gehad, dat ik daar niet meer van uit durf te gaan), wilde ik wel een jasje aan. Maar moet ik daar dan korte mouwen of lange mouwen onderaan? Ik besloot voor de lange mouwen te gaan.

Op mijn hoofd
Toen ik opzoek was naar mijn handschoenen, vond ik wel een muts :-). Deze zette ik voor de grap op mijn hoofd, maar het voelde wel goed. Dus die heb ik opgehouden tijdens mijn rondje. En dat beviel prima, dus die gaat de volgende keer zeker weer mee.

Ontbreken
Wat er ontbrak waren mijn handschoenen, deze heb ik (nog) niet kunnen vinden. En ondanks dat ik liever zonder handschoenen loop, mistte ik ze vandaag wel. Al is het alleen voor het eerste stukje (vaak gaan ze snel uit), maar nu was de kou helemaal tot in mijn ellebogen getrokken. Komende week nog maar even zoeken en anders zit er niets anders op dan nieuwe kopen.

Goed gekozenΒ 
De rest van mijn kleding had ik redelijk goed gekozen. Misschien de volgende keer toch korte mouwen onder het jasje. Ik zal het eens uitproberen op een korter stukje. Vandaag toch weer ruim 11 km gelopen :-).

Geef een reactie

