Motivatiedip(je)?

Je hoort heel vaak dat mensen nadat ze een marathon hebben gelopen een dip krijgen. Een aantal weken (in mijn geval zo’n 4,5 maand) was mijn training de eerste prioriteit. En dan mag je eindelijk die marathon lopen. Ik heb jullie al verteld dat het een fantastische ervaring was (als je het kwijt bent, kan je het hier teruglezen). En dan is het opeens klaar.

Maatregelen
Omdat ik wist dat dit zou kunnen gebeuren, heb ik van te voren een aantal dingen gedaan. Ten eerste heb ik me ingeschreven voor twee nieuwe wedstrijden. Ook ben ik drie keer in de week blijven trainen en ik heb een trainingsschema gemaakt voor de eerstvolgende wedstrijd.

Maar…
Waarschijnlijk verwacht je hier een ‘maar’. En inderdaad hier komt de maar. Het lijkt dat ik ondanks de nieuwe doelen en andere maatregelen een motivatiedip heb. Ik merk dat ik na het lopen van de marathon erg veel moeite heb om te gaan hardlopen. Weinig zin om de deur uit te gaan. Tot nu toe lukt het nog wel om een klein rondje te lopen, maar volgens mijn schema moet ik verder dan een klein rondje. Daarnaast lijkt het alsof het plezier er een beetje uit is. Ik weet wel dat niet iedere training leuk is, maar meestal zijn die in de minderheid. Op dit moment vind ik geen enkele training echt leuk.

En nu?
Motivatiedipjes heb ik wel vaker gehad en uiteindelijk is dat ook weer weggegaan. Dus ik ga er maar vanuit dat deze ook weer gaat verdwijnen.Β Ik blijf drie keer in de week lopen en hoop dat het plezier dan vanzelf terug komt. Niet lopen is natuurlijk geen optie ;-).

c3180e4fe41987cf53711eac644c0849

Geef een reactie

