En zo gaan we gewoon verder…

Zoals jullie in mijn vorige blog hebben kunnen lezen heb ik een extra uitdaging aangenomen. Daardoor heb ik de afgelopen week iets anders getraind, dan ik gewoonlijk zou doen. Voor mijn volgende wedstrijd (Zevenheuvelenloop) heb ik wel een trainingsschema samengesteld, maar tot nu heb ik mij daar nog niet aan kunnen houden.

Drie trainingen

De afgelopen week heb ik in totaal drie keer met de atletiekvereniging getraind. Ondanks dat dit erg leuk was, mis ik wel mijn “eigen” rondjes. De lange duurlopen van de afgelopen tijd vond ik erg leuk om te lopen. Deze heb ik na de marathon nog niet gelopen.

Kort rondje

Vandaag vond ik het dus weer tijd om een langer rondje te lopen. Doordat de klok een uur terug is gegaan, werd ik gruwelijk vroeg wakker (de eerste keer dat ik op de wekker keek was het 5:16 uur :-0). Gelukkig kon ik nog wel verder slapen, maar om kwart over zes was het hier thuis echt gedaan met de rust. Dus stond ik om kwart over acht al buiten voor mijn rondje. Ik merkte dat er toch veel vermoeidheid in mijn lijf zat. Daarom ben ik maar voor een klein rondje gegaan. Uiteindelijk nog geen 7 kilometer. Ondanks dat het kort was en ik niet heel lekker gelopen heb, voelt het achteraf wel fijn dat ik gegaan ben.

PR?

Ik weet nog steeds niet zeker of ik op 20 november de Zevenheuvelenloop ga lopen. Het lijkt me echt een erg leuke wedstrijd om te lopen. Maar of het lukt om tegen die tijd weer lekker te kunnen lopen weet ik niet. Het is zeker niet de bedoeling om daar een PR te gaan lopen. Hoewel.., elke tijd die ik daar neerzet is een PR, ik heb namelijk nog niet eerder een 15 kilometer in wedstrijdverband gelopen ;-). Mijn doel zal zijn om op een prettige snelheid met een goed gevoel deze afstand te lopen. Het blijft nog even een verrassing of ik ga starten.

Planning

Daarna staat er in maart een halve marathon op de planning. Op Facebook zag ik afgelopen week langskomen dat het alweer een jaar geleden is dat ik mijn eerste (en enige) halve marathon liep. Ik heb nu al zin om te gaan trainen voor die halve marathon in maart.

20161030_090844

 

Geef een reactie

