Extra uitdaging

Zoals een aantal van jullie wel weten train ik één keer per week bij de plaatselijke atletiekvereniging. Op donderdagavond ben ik daar eigenlijk elke week te vinden voor een training op de baan, hoewel we ook regelmatig (ongeveer 1x per maand) van de baan af gaan om ergens anders in Wageningen te trainen.

Een paar weken geleden kreeg ik een email van de trainer. Hierin werd er gevraagd om mensen die geïnteresseerd waren in een cursus Assistent looptrainer. Ik vond dit gelijk interessant. Bij deze cursus krijg je iets meer inzicht in de achtergronden van een looptraining, hoewel het (nog) niet de bedoeling is om helemaal zelfstandig een training te geven. Het doel is om te kunnen assisteren bij een training (vandaar ook de naam  😉 ).

Omdat het me erg interessant lijkt, heb me aangemeld voor de cursus. De eerste van de drie cursusdagen is al geweest. Voor de volgende cursusdag moeten we twee trainingen geobserveerd hebben. Voor mij betekent dit dat ik extra trainingen doe in clubverband. Afgelopen zaterdag heb ik meegetraind (en geobserveerd) bij een groep die hardloopt in het bos. Zelf loopt ik niet heel vaak in het bos, ik heb volgens mij toch een voorkeur voor de verharde wegen. Dus behalve het observeren, was ook de training voor mij een uitdaging.

Aankomende donderdag ga ik meetrainen met een beginnersgroep. Omdat ik alweer een tijdje hardloop (zo’n 3,5 jaar) ben ik wel nieuwsgierig naar de training. Ik weet voor mezelf wel waar ik op moet letten bij het hardlopen, maar hoe dat als beginner was, ben ik eigenlijk alweer een beetje vergeten.

Na de volgende cursusdag ga ik met twee trainingen meehelpen. Wat ik precies ga doen, weet ik nog niet. Maar daarvan zal ik jullie op de hoogte houden. Natuurlijk blijf ik ook zelf trainen voor mijn volgende doel; de Zevenheuvelenloop op 20 november :-).

Geef een reactie

