Nog even oefenen…

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen; ik heb vandaag de 25km aangetikt πŸ˜†. Zo blij mee. Ondanks dat het goot van de lucht op het moment dat ik wilde vertrekken, ben ik lekker op pad gegaan. Met een waterdicht jasje (door de regen koel ik anders te snel af) en een petje (houdt de regen uit mijn gezicht) ging dat prima.

Toch heb ik nog niet al mijn kilometers lekker kunnen lopen. Tot ongeveer 15km gaat het prima, maar daarna wordt het langzaam zwaarder, waardoor de laatste kilometers echt heel zwaar zijn.

Maar ik denk dat ik weet waar het “probleem” zit. Als ik mijn loopgegevens bekijk, zie ik dat mijn gemiddelde snelheid erg hoog ligt (voor mij in ieder geval 😜). Als ik het vergelijk met de lange duurlopen van een half jaar geleden loop ik meer dan een km/uur sneller. Dat mijn benen daar nog wat moeite mee hebben is natuurlijk niet zo vreemd. Een half jaar is eigenlijk best kort om jezelf hieraan aan te kunnen passen. Daarom staat er ook boven deze blog dat ik nog even moet oefenen πŸ˜‰. Oefenen om mijn duurlopen op een lager tempo te lopen. Klinkt gemakkelijker dan het is, maar zeker haalbaar.

De rest van mijn trainingsschema is ook goed vol te houden. In de vakantie ruim 130 km gelopen (en zo’n 65km gefietst). Aankomende week zal ik de 50km gaan aantikken πŸ™ƒ. Afgelopen week vanwege het klussen geen crosstraining, maar aankomende week zit dat er zeker wel weer in. Ook begint dan hier alles weer na de vakantie, werken en school. Dus dan zal ik alles weer wat strakker moeten plannen. Maar ik heb er wel weer zin in πŸ‘Š.

Geef een reactie

