Should I be worried?

Ik kan je al vertellen dat ik weet dat het antwoord nog even op zich zal laten wachten. Ook al zou ik het fijn vinden nu al meer te weten. Maar voordat ik heel cryptisch word, zal ik het even uitleggen.

Eigenlijk is het heel simpel. Ik loop niet lekker tijdens mijn lange(re) duurlopen. Ik heb er voor de start vaak veel zin in en de eerste kilometers gaan vaak wel lekker (hoewel ik wel altijd even nodig heb om “op gang” te komen πŸ˜‰). Na een kilometer of 7 begint het vaak bij mijn scheenbenen, die voel ik. Niet heel erg nog, maar ik voel het wel. Rond een kilometer Γ‘ 9 of 10 is het vervelend en beginnen ook mijn bovenbenen moeilijk te doen. Vandaag had ik rond kilometer 12 echt brandende bovenbenen. Uiteindelijk kan ik wel doorlopen en haal ik mijn doel (vandaag 16km). Maar zoals ik al eerder vertelde, lekker lopen doe ik niet.

Nu zou je misschien verwachten dat ik na het lopen meer last zou hebben van stijve spieren, maar dat is totaal niet het geval. Ik heb het gevoel dat ik snel herstel. Mijn korte loopjes gaan ook prima en tijdens mij trainingen op de baan verbaas ik me over mijn eigen snelheid.

Wat ik ga doen? Het even aankijken hoe het de komende 2 weken gaat. Dan hebben we vakantie β˜ΊπŸ•ΆπŸŒž. Misschien dat wat extra rust voldoende is om weer “back on track” te komen. Als dat niet zo is, zal ik toch mijn schema eens goed onder de loep gaan nemen en kijken of ik een oorzaak kan vinden.

Ik heb dus de komende week vakantie. Of er in die periode een nieuwe blog komt, kan ik nog niet zeggen. Maar je mag natuurlijk altijd een berichtje achterlaten. Dat kan hier, maar ook op Facebook of Instagram. Tot snel in ieder geval, want je weet “time flies when your having fun” πŸ˜‰

Geef een reactie

