Voeding

Ik ga het weer een keer over eten hebben. Waarom? Omdat het zo’n belangrijk onderdeel is van het hardlopen.

Een aantal maanden eet ik volgens een speciaal voor mij samengesteld voedingsschema. Zoals ik jullie al eerder verteld heb, ben ik voor mijn eten naar een voedingsdeskundige gegaan. Dat was vooral, omdat ik merkte dat goed eten na lange trainingen een probleem was. Inmiddels is dat geen probleem meer gelukkig ☺. Wat de voedingsdeskundige daarnaast aangaf, was dat mijn vetpercentage aan de hoge kant was. Met het voedingsschema zou ik dit omlaag moeten brengen.

Vandaag had ik weer een afspraak om een meting te laten doen. Ik was best zenuwachtig. Waarom? Eigenlijk geen idee, want ik heb de afgelopen weken allemaal nieuwe kleding moeten kopen. Alles in mijn kast was namelijk te groot. Als je me op Facebook volgt, heb je kunnen zien dat ik mijn ring een paar dagen kwijt was om hem kleiner te laten maken. Maar afvallen is niet hetzelfde als het verlagen van je vetpercentage. Dus toch wat spanning.

Maar zoals de meting liet zien, heb ik mijn vetpercentage op orde, het is niet meer te hoog. Ondanks dat afvallen niet een van mijn hardloopdoelen was, voelt het wel goed. Ik zit echt lekker in mijn vel. Er is nog wel een beetje dat gevoel van ‘wacht maar, dit is tijdelijk’. Maar dat gevoel geef ik voor nu even een gigantische schop, geen zin in πŸ˜‰

Geef een reactie

