Niets doen en een zware training

Op dit moment loop ik vier keer in de week en daarnaast nog een keertje crosstraining Β (zwemmen of fietsen). Dat betekent dat ik vijf keer in de week sport (ik kan rekenenπŸ˜‰). Best veel. Ik heb het in een eerdere blog al wel eens gehad over rust. Dit is ook een erg belangrijk onderdeel van je training, maar eigenlijk vind ik dat het lastigste onderdeel.

Mijn eerste manier om rust te nemen in door voldoende te slapen. Omdat mijn wekker op werkdagen ’s morgens al vroeg gaat, probeer ik altijd voor tien uur te gaan slapen. Dit lukt niet altijd, bijvoorbeeld op donderdag omdat de training tot tien uur duurt. Op de overige dagen word ik vroeg gewekt door een of twee van mijn kindjes πŸ˜‰. Maar omdat ik dan vaker wat meer tijd heb om rustig op te staan, geeft dat wel wat extra rust.

Daarnaast doe ik op de dagen dat er geen training gepland is zo rustig mogelijk. Meestal doe ik wel mijn fysio oefeningen, hoewel ik onlangs las dat het beter zou zijn om dit op een trainingsdag te doen. Ook weer in verband met rust. De laatste tijd kijk ik ook heel goed of het verstandig is om de trap te nemen. Ik werk op de vijfde verdieping en dan is zo’n trap toch een extra belasting. Ik loop overigens alleen omhoog en niet naar beneden om mijn knieΓ«n te ontlasten.

Gisteren had ik onverwachts wat extra rust, maar daar word ik toch wat onrustig van. Even op de fiets een stukje op pad hadden die onrust wel weg kunnen nemen. Maar dat is natuurlijk geen rust voor je lijf. Afleiding door de dag met leuke mensen door te brengen in dan een goede optie :-).

Vandaag mocht ik wel weer op pad. Dit keer stond er 20km hardlopen op het programma. Nou, dat heb ik geweten πŸ˜‰. Het was zwaar. Tot ongeveer 10km ging het heerlijk, maar daarna wilde mijn benen niet meer zo graag. Toch is het gelukt om de 20 km uit te lopen πŸ’ͺ. Maar ik hoop wel dat het de volgende lange duurloop weer wat makkelijker zal gaan.

Komende week weer nieuwe trainingen en natuurlijk voldoende rust πŸ’€.

Geef een reactie

