Afgelopen week

Inmiddels zit de eerste week vakantie er voor de kinderen weer op. In de vakantie gaan dingen vaak toch een beetje anders. Ik moet nog wel gewoon werken, maar als ik dan thuis ben is het anders. Op mijn vrije dag heb ik nu geen tijd om in de ochtend mijn rondje te lopen. Dus ik moet wel het een en ander aan mijn planning aanpassen. Aan de andere kant zijn de meeste verplichtingen in de avond tijdelijk gestopt, waardoor ik wel vaker ’s avonds weg kan. Mijn week zag er als volgt uit;

Maandag was voor mij een rustdag, dat wil zeggen dat ik niet hardloop. Ik was ook wel moe na de wedstrijd in Amsterdam. Wat ik wel gedaan heb, zijn mijn fysio oefeningen. Daarbij plank ik wat af ;-).

Dinsdagavond heb ik een rustig herstelrondje gelopen van 5 km. Mijn lijf voelde echt nog steeds vermoeid. Heb dus heel rustig aan gedaan.

Woensdag ging het gelukkig alweer veel beter en heb ik ’s avonds een vergelijkbaar rondje gelopen als dinsdag, maar dan iets sneller en soepeler.

Donderdagavond train ik altijd bij de plaatselijke atletiekvereniging. Deze keer gingen we naar het bos. Dat is een leuke afwisseling van het lopen op de baan. Hoewel ik nog wel even flink zal moeten oefenen op die oneffen paden ;-). Het was een piramideloop. 1-2-3-4-5-4-3-2-1 minuten met een pauze tussendoor van de helft van de gelopen tijd. Het tempo was hoger naarmate de duur korter was. Ook al ziet het er simpel uit op papier, ik vindΒ hetΒ meestal een pittige training. Die laatste 1 minuut gaan dan ook echt snel (even ter vergelijking, mijn lange duurloop gaat in +/- 9km/u en zo’n laatste minuut in 13 km/u :-o).

Vrijdag mocht ik lekker bijkomen van de week, maar heb ik nog wel wat fysio oefeningen gedaan.

Zaterdagochtend ben ik een stukje gaan fietsen. Het was de bedoeling om het echt rustig aan te doen (ongeveer 18 km/u). Maar dat is nog wel iets wat ik zal moeten oefenen. Het werd uiteindelijk een stukje van zo’n 45 minuten en de snelheid lag dus hoger dan gepland. Ook ’s avonds heb ik nog mijn fysio oefeningen gedaan.

En vandaag stond er weer een lange duurloop het schema. Op de een of andere manier had ik daar helemaal geen zin, op vrijdag begon dat eigenlijk al. Waarom? Eigenlijk heb ik geen idee. Op de een of andere manier vind ik de afstand dan te groot ofzo. Terwijl ik uit ervaring weet dat 19 km heel makkelijk te doen is. Maar ik heb hem weer gelopen die 19 km en zoals ik al bedacht had ging het prima. Ik heb genoten van mijn omgeving en de warmte.

Ondanks dat die 19 km goed voelde, merk ik ook dat ik toch nog vermoeid ben. Morgen ga ik dus heel erg rustig aan doen. Ik moet zelfs de hele dag de lift nemen op mijn werk (en ik heb zo’n hekel aan wachten ;-)), maar ik moet even uitrusten. Er staat weer vanalles op het programma wat betreft training, maar ook rust is trainen. Dus ik ga naar mijn lijf kijken of de geplande trainingen verstandig zijn of dat ik beter wat extra rust kan pakken.

slapen

Geef een reactie

