Het is zomer in Nederland

Heb je het gemerkt?  Het is weer zomer in Nederland. Dat betekent hier vaak dat het opeens heel erg warm is. Als ik naar de weersvoorspelling kijk, zie ik dat het weer  in de komende week alweer minder warm wordt. Als je vandaag niet zoveel te doen had, was het vast heerlijk om echt te genieten van de zomer. Maar zoals je waarschijnlijk al vermoedt, heb ik vandaag iets anders gedaan.

Mijn trainingsschema geeft aan dat er een wedstrijd van 10-15km gelopen moet worden. Omdat ik me heel trouw aan mijn schema houd 😉, ben ik opzoek gegaan naar een wedstrijd. Ik kwam al snel de Brooks 10k champions run tegen. Een wedstrijd als side event van het EK athletiek. Maar ik vond hem te duur. (ja, ik weet het, ben een krent 😜). Maar toen won ik bij Runnersworld (de winkel) twee startbewijzen! Jeeh, fantastisch. Gelukkig wilde mijn loopmaatje ook mee 😀.

De laatste weken gaan de trainingen erg lekker. Daarom had ik de lat flink hoog gelegd. Wanneer ik de lat hoog leg, heb ik vaak wel last van zenuwen. Maar voor mezelf is het fijn om een doel te hebben, de zenuwen zorgen bij mij voor extra energie.

Maar wat is nu mijn resultaat met dit typische Nederlands eendaagse zomerweer? Ik mocht vanwege mijn gewonnen startbewijs in het eerste startvak starten, dat heeft zeker meegeholpen. Maar ik heb dus weer een nieuw pr 😃! 1 minuut en 9 seconden eraf. En dat in 1,5 maand tijd. Hoewel ik mijn doel (57:00) niet heb gehaald ben ik wel trots. Mijn hardloopmaatje heeft daar zeker een groot aandeel in, maar mijn benen zijn zelf zo snel gegaan 😉.

Deze mooie wedstrijd met een heerlijk ijsje 🍦 afgesloten (voor als je het wilt weten; extra dark chocola en aardbei). Morgen nog even nagenieten van deze mooie dag en dan dinsdag weer verder met mijn trainingen onderweg naar mijn eerste marathon 🙂.

Geef een reactie

