Eten

Eigenlijk had ik beloofd om deze keer over anti-zweetsokken te schrijven, maar dat komt nog wel een keer ;-). Deze keer gaat het weer over eten.

Zoals ik al in een eerder blog heb geschreven, zijn eten en hardlopen twee dingen die goed op elkaar afgestemd moeten zijn. Inmiddels ben ik gewend om anders te eten en ik merk dat op allerlei manieren. Ten eerste heb ik geen last meer dat ik niet goed kan eten na lange duurlopen. Niet dat ik heel veel trek heb, maar ik kan wel zoveel eten dat mijn voorraden weer goed aangevuld zijn. Daarnaast merk ik ook aan mijn lijf dat het vetpercentage aan het afnemen is. Kleding lijkt wat wijder te zitten, vooral bij mijn broeken is dat goed te merken.

Ondanks dat het eten op deze manier veel voordelen heeft, blijft het op sommige momenten erg lastig. Wanneer ik ergens anders eet, zal de samenstelling van mijn eten anders zijn dan wanneer ik thuis mijn eigen keuzes kan maken. Hoe zorg ik er dan toch voor dat ik voldoende eet (aantal caloriΓ«n) en dat ik voldoende verschillende voedingsstoffen binnen krijg? Dat doe ik door planning. Van te voren bedenken wat ik wel eet en wat niet. Ik weet ook steeds beter uit welke voedingsstoffen eten bestaat. Uiteindelijk gaat het erom dat ik eet.;-).

Een voor beeld van planning is dinsdag; vanwege een avondvergadering werkte ik langer door. Daarom was ik niet op tijd thuis voor het eten. Ik had wel gewoon brood mee, maar dat heb ik verschoven naar de avond. En tussen de middag heb ik een verse salade op mijn werk gekocht (heel fijn zo’n uitgebreid gezond aanbod in de kantine). Echt warm gegeten heb ik dinsdag niet, maar ik heb zeker voldoende voedingsstoffen binnen gekregen. Planning is hierbij een toverwoord ;-). En is de dag daarna een gewone dag, wat betreft eten.

image

Geef een reactie

