Een vrouwendingetje

Tja, wat kan dat zijn? Dit keer gaat het over beha’s. Sportbeha’s om het iets specifieker te maken.

Toen ik begon met hardlopen, liep ik in mijn gewone beha. Achteraf bleek dat niet zo goed te zijn. Behalve dat deze door de hoge impact van het hardlopen niet voldoende ondersteuning biedt, is het materiaal ook niet geschikt om het zweet goed te reguleren. Ik kwam dan ook regelmatig thuis met een beha die ik letterlijk kon uitwringen.

Nadat ik wat gelezen had, ben ik naar de sportwinkel gegaan. En zoals dat vaak gaat, hebben ze me er een aangemeten. Maar ik schrok best wel bij de kassa. Zo’n “ding” kost gewoon 60 euro. Voor iemand die gewend is om nooit meer dan 25 euro uit te geven voor een beha (en dat was dan een heul speciale), is dat best bijzonder. Maar het was nodig, dus kocht ik hem toch maar. Later heb ik er zelfs nog een bijgekocht.

Omdat ik al bijna drie jaar verder ben, is de beha die ik toen kocht aan vervanging toe. Hij begint stuk te gaan. Dus ik ben alweer op onderzoek uit gegaan. Nu heb ik bij verschillende winkels gekeken voor sportbeha’s, maar het lijkt erop dat ik niet veel goedkoper zal zijn. De zogenaamde ‘high impact’ beha’s van de hema zien er niet zo stevig uit als de beha die ik nu heb. Bij de hunkemΓΆller denken ze dat je pas vanaf een c-cup aan een ‘high impact’ sport doet.

Inmiddels heb ik wel een relatief goedkope en leuke beha bij Esprit gevonden, maar deze heeft twee nadelen. Ten eerste heeft hij geen sluiting, waardoor ik hem over mijn hoofd aan en uit moet trekken. Vooral na een training, als het zweet toch flink op mijn huid staat, is het uittrekken flink lastig. Daarnaast mag hij niet in de wamachine. Natuurlijk kan ik prima een handwas doen, maar voor mijn gevoel is hij dan toch minder goed schoon.

Dus mijn zoektocht gaat verder. Ik denk dat ik toch weer uitkom in het duurdere segment. Daar zou ik ook kunnen kiezen voor een beha waar ik mijn hartslagmeter op kan vastmaken, scheelt weer een borstband. Eigenlijk zou ik graag een leuke willen, niet saai zwart of wit. Maar daarvoor zal ik verder moeten zoeken. De leuke beha’s die ik tot nu toe gezien heb, zijn niet ‘high impact’. Ben benieuwd of ik kan vinden wat ik zoek πŸ˜‰.

Geef een reactie

