Toevalstreffer?

Vanmorgen om 11.00 uur de deur uitgegaan om naar Nijmegen te gaan voor de Marikenloop. Mijn tas vol met eten en natuurlijk mijn hardloopkleding. Met de trein deze keer. De start was om 14.15 uur, maar ik was er al voor half één. Dat bleek de ideale tijd. Ik moest mijn shirt nog ophalen, deze had ik besteld bij mijn registratie. Later heb ik deze nog geruild (had een maat te groot besteld, hardlopen blijkt toch het een ander met je lijf te doen ;-)). Ik had alle tijd om mij om te kleden en op mijn gemakje nog het een en ander te eten.

Dan naar het startvak, deze gaat een half uur voor de start open. En om 14.00 startte de warming-up, gegeven door Annemarie Thomas (voormalig prof. schaatser). Ik vind de sfeer dan erg leuk. Ik denk dat het als toeschouwer erg leuk is om al die vrouwen dan bezig te zien. Ondanks dat de start om 14.15 uur is, ging ik pas zo’n tien minuten later over de startlijn. Het is een druk evenement, dat zorgt er wel voor dat zigzaggen tussen de andere dames niet te voorkomen is. Alleen tussen de 7 en 8 km is de weg zo breed dat ik niet hoef op te letten en echt in een ‘flow’ terecht kom. De heuveltjes onderweg bieden ook wel uitdaging.

Na 10 km finish ik met een tijd van 58,38 dat is 2 seconden langzamer dan mijn pr. Maar er zijn genoeg argumenten te verzinnen waarom dit misschien zelfs een betere prestatie was ;-), zoals de heuveltjes en het benauwde weer. Maar ik heb mezelf weer bewezen dat het lopen van een 10km binnen een uur de vorige keer geen toevalstreffer was :-).

img_0744

Geef een reactie

