Gewoon een berichtje

Het is alweer even gelden dat ik een berichtje heb geschreven. Dat komt vooral doordat de marathon tijdelijk naar de achtergrond is verschoven. Binnenkort ga ik mijn trainingsschema weer oppakken en dan zal de marathon weer meer onderdeel zijn van mijn dagelijkse bezigheden.

De afgelopen weken heb ik me voorbereid op de 10km. Morgen loop ik de Marikenloop in Nijmegen. Het trainingsschema zag er dit keer eens anders uit dan wat ik gewend was. Dit schema gaat in kilometers en niet op tijd. Ondanks dat het anders is, vind ik het wel leuk. Wat wel lastig is, is om me aan de snelheid per kilometer te houden. Mijn schema geeft bijvoorbeeld bij mijn lange duurloop aan dat een km in zeven minuten moet, maar dat is best ‘zoeken’ naar de juiste snelheid. Langzaam maar zeker is dat wel gelukt.

Wat ik wel mis, zijn de echt lange duurlopen. De afgelopen weken ging ik maximaal een uur op pad, maar ik heb echt weer zin in de lange lopen van een paar uur. In juni start ik met mijn trainingsschema, dus kan ik weer gaan opbouwen.

Maar eerst…

Nijmegen here we come!

Geef een reactie

