Zonnebrand enzo…


De afgelopen dagen waren heerlijk. Met de zon tijdens mijn mini-vakantie voelde het als een echte vakantie. De tuindeuren die de hele dag open staan, koffie drinken in de zon en kinderen die in-en-uit lopen. Ik word daar blij van πŸ˜„.

Als het gaat om hardlopen zijn er op dit soort dagen wel wat dingen waar je aan moet denken. Vooral doordat we van ons eigen kikkerland geen tijd krijgen om aan dit weer te wennen, is het extra opletten.

Vandaag stond er weer een aardig rondje op het programma (11,2km). Ondanks dat ik vanmorgen al om half acht in de tuin aan de koffie zat, lukte het niet om al voor elf uur te starten. Dat betekende dat ik tot na drie uur moest wachten (de zonkracht is tussen elf en drie het sterkst). Uiteindelijk ging ik om half vier de deur uit. Ik liep in een korte broek en een singlet (je weet wel, zo’n shirt zonder mouwen). Ik had me goed ingesmeerd met zonnebrandcreme. Dat is met mijn huid echt noodzakelijk, anders kan ik me na een klein half uurtje opnieuw voorstellen als Mariska de Kreeft 😜. Ondanks dat ik geen hekel heb aan smeren, is het wel weer een extra handeling voor ik de deur uit kan.

Wat ik ook mee had, was water. En dat is ook bijzonder voor deze afstand, want wat ik binnen een uur of vijf kwartier kan lopen doe ik zonder water.

Ik heb mijn rondje heerlijk gelopen. Wat ik merkte is dat het water geen overbodige luxe was en mijn kledingkeuze erg goed. Ook ging mijn hartslag wat makkelijker omhoog. Het blijkt dat mijn lijf met deze warmte iets harder moet werken, maar dat kan ik best aan πŸ˜‰.

Geef een reactie

