Nationale Herdenking

Onlangs liep ik mijn rondje en was zo aan het denken aan de komende dagen. Ik bedacht me dat het al bijna 4 mei zou zijn. Dat zette me flink aan het denken. Ik realiseerde me dat ik buiten kon lopen, zonder mij zorgen te maken over mijn veiligheid. Op veel plekken in deze wereld is dat helemaal niet vanzelfsprekend. Naar buiten gaan, daar wil je op sommige plaatsen in deze wereld niet eens over nadenken.

Ik kan gewoon gaan hardlopen, schrijven wat ik wil. Op deze dagen sta er extra bij stil hoe bijzonder dit is. Op 4 mei herdenk ik alle mensen die hebben gevochten en hun leven hebben gelaten voor deze vrijheid. Daarom ben ik straks op acht uur twee minuten stil. Opdat we nooit vergeten hoe groot onze vrijheid is!

fakkel

 

 

Geef een reactie

