De analyse

Samen met de fysiotherapeut heb ik vandaag geanalyseerd wat er mis is gegaan in de training naar aanloop van de marathon. Eigenlijk was de conclusie heel makkelijk; ik had het te druk met andere dingen.

Het belangrijkste was dat ik van baan ging wisselen. Hierdoor ben ik extra gaan werken om alles zo goed mogelijk achter te laten en alvast wat ingewerkt te raken in mijn nieuwe functie. Daarnaast waren de weken vol met allerlei sociale activiteiten (meestal noem je die dingen sociale verplichtingen, maar dat klinkt zo negatief πŸ˜‰). Door de drukte sliep ik minder goed (midden in de nacht opeens wakker en dan minimaal een uur wakker, voordat ik weer sliep).

Door de drukte ging ik schuiven met trainingen en ook twijfelde ik steeds over wat prioriteit had, slapen of hardlopen. Uiteindelijk heeft deze combinatie van factoren ervoor gezorgd dat ik niet gestart ben in de marathon op 10 april.

Maar wat ga ik dan anders doen? Ten eerste ga ik gebruik maken van een nieuw trainingsschema waarbij het gaat om kilometers, niet om tijd. In dit schema staat ook crosstraining, dus lekker fietsen of zwemmen. Γ‰n dit is een hele belangrijke, de laatste 4-6 weken hebben mijn trainingen prioriteit. Alles gaat hiervoor wijken. Dus zodra ik weet welke marathon ik ga lopen dit najaar, zal ik dat laten weten, want in die periode een afspraak plannen zal lastig worden 😜.

En dan loop ik dit najaar een marathon 😎

One Reply to “De analyse”

  1. Heel goed. En als ze dan toch in die laatste weken willen afspreken…dan fietsen/zwemmen of desnoods lopen ze maar meeπŸ˜‰πŸ˜Š. Je blijft voor mij een TOPPER.

    (Zolang je niet op een podium gaat staan met de meest rare kleren aan midden in een stadion).

    Like

Geef een reactie

