Don’t quit!

Twee weken geleden vertelde ik je over het verliezen van mezelf. Hierbij ging het over de ‘blabla’ in mijn hoofd.

Vandaag ben ik erachter gekomen dat die ‘blabla’ ook positief kan werken. Ik zal je vertellen hoe dat vandaag voor mij werkte.

Op het programma stond een lange duurloop (zoals eigenlijk elke zondag πŸ˜‰ ). Dat betekend 3:40 uur. Β Ik had weer een (gedeeltelijk) nieuwe route uitgestippelt. Het weer werkte goed mee 🌞. De eerste 17 km gingen prima. Lekker tempo en onder mijn ingestelde maximum hartslag. Vanaf 17 km begonnen mijn benen wat zwaarder aan te voelen. Ik denk dat het verzuring was. De volgende kilometers waren nog wel te doen, tot het op een moment toch echt zwaar werd. Toen lukte het om mijn positieve ‘blabla’ in te zetten. Door om me heen te kijken hoe prachtig de omgeving was en door te bedenken wat een mooi stuk ik al had gelopen, bleef ik lopen. Elke volgende kilometer die mijn sporthorloge aangaf, motiveerde me om te blijven lopen. “Zie je wel, je kan het wel, Je bent een echte doorzetter, Pijn is fijn.” Dat was wat er vandaag door mijn hoofd ging. Uiteindelijk is het dus weer gelukt, ik en mezelf kunnen het nog steeds πŸ˜‰.

Ik ben benieuwd hoe het morgen aanvoelt, straks maar eerst eens lekker slapen.

Geef een reactie

