Schoenen

Wanneer ik Peter moet geloven heb ik al heel erg veel schoenen. Nu heb ik er wel veel meer dan hij, maar dat is natuurlijk als snel zo wanneer je maar een of twee paar schoenen hebt ;-). Ik heb al twee paar hardloopschoenen, dus elk paar dagelijkse schoenen is al meer dan hij heeft. Hoe dan ook, vandaag was een dag dat er weer een nieuw paar schoenen bij kwam voor mij.

Ik hebΒ vandaagΒ een paar hardloopschoenen gekocht. Het kopen van hardloopschoenen vind ik eigenlijk heel saai. Dat komt doordat het vooral functionele schoenen zijn. Ik laat ze daarom ook aanmeten bij een speciaalzaak. Hier wordt dan een filmpje gemaakt van Β het lopen, zodat je direct kan zien of de schoenen die je aan hebt ook goed hun werk doen.

Op basis van je oude hardloopschoenen worden er een aantal paar schoenen uit de kast getrokken waar je dan op kan hardlopen. Dit is een korte baan waar een camera op gericht staat, zodat je na het heen-en-weertje mee kan kijken hoe je loopt (wanneer het alleen je voeten zijn, is het nog wel te doen. Stukken uit een hele wedstrijd zijn lastiger te om te zien, iets met een koe ofzo πŸ˜‰ ). Dan kan je zelf ook goed voelen of de schoenen goed zitten. Uiteindelijk kies ik dan voor de schoenen die het beste zitten.

Vandaag was het toch een beetje anders. Ik had al gezien dat Asics een nieuwe versie had van mijn favoriete schoenen. De kleur (roze) werd ik helemaal blij van :-). Maar voordat ik naar de winkel ging, had ik met mezelf afgesproken dat ik niet blindelings voor die schoenen zou kiezen. Ik heb ook netjes nog twee paar schoenen van andere merken getest, maar de Asics zaten toch het beste. Nu heb ik dus twee vliegen in één klap. Goede en leuke schoenen :-). Had ik toch niet helemaal verwacht.

Nu dus weer een paar waar ik weer 1000 km mee kan lopen. Van mijn Brooks (paars) ga ik afscheid nemen.Β Ze hebben hun best gedaan, maar na bijna 1000 km zit hunΒ werk er op.

 

Geef een reactie

