Verliezen

Het is niet mijn bedoeling om nu een heel treurig en negatief blog te gaan schrijven. Toch ben ik flink teleurgesteld in mezelf. Ik heb namelijk verloren, niet een wedstrijd, maar van mezelf. Ik zal uitleggen wat ik bedoel.

Vandaag stond er weer een duurloop op de planning. Het weer was gunstig en ik had een mooie route uitgestippeld. Het is voor het vervolg even handig om te weten dat ik met een hartslagmeter loop. Mijn polar horloge geeft dan aan hoe hoog mijn hartslag is en of deze binnen het voorgeprogrammeerde bereik blijft. De eerste 10-12 km gingen prima. Af en toe moest ik mijn tempo aanpassen om mijn hartslag onder controle te houden. Het eerste deel was vooral met de wind mee, maar natuurlijk komt er ook een moment dat je tegen de wind in moet. Dit is eigenlijk geen probleem, mijn lijf kan dit prima aan. Maar mijn hartslagmeter vond dat ik te snel ging. Ik ben heel lang bezig geweest met het proberen mijn hartslag onder controle te krijgen, maar dat lukte niet. Uiteindelijk heb ik mijn hartslagmeter van de borstband afgetrokken, dan stopte dat gepiep in ieder geval. Maar ik was zo geïrriteerd geraakt, dat de gedachten in mijn hoofd een eigen leven gingen lijden.

Ik ken deze gedachtes heel goed en weet dat het eigenlijk vooral ‘blabla’ is. Maar vandaag lukte het niet om ze aan de kant te zetten. “Waar ben je nu eigenlijk mee bezig?” “Je bent zo belachelijk traag.” “Jij denkt een marathon te kunnen uitlopen? Dan moet je echt véél beter dan dit.” “Je bent geen sporter en zal dat ook nóóit worden.”

Natuurlijk weet ik dat ik deze ‘blabla’ moet laten vervliegen. Helaas lukte dat vandaag niet. De ‘blabla’ heeft gewonnen. Ik ben gestopt….

Om het even in perspectief te zetten; Er is geen ramp gebeurt. Morgen is er gewoon weer nieuwe dag 😃.  Hoewel ik op dit moment flink baal.

Toch heeft die ‘blabla’ heeft wel iets los gemaakt. Let maar eens op 😉

Geef een reactie

