Sneeuw

Ik had het eigenlijk niet meer verwacht, maar ik liep vandaag in de sneeuw. En dat drie uur lang ;).
Sneeuw is anders dan regen vind ik, hoewel dit wel natte sneeuw was. Uiteindelijk word je daar ook flink nat van.

Ondanks dat ik thuis kwam met bevroren en zeer pijnlijke handen (ja, ik was verstandig geweest en had handschoenen aan, maar als die nat worden, doen ze hun werk niet meer zo goed) was het prachtig om in de sneeuw te lopen. De sneeuw bleef niet op de weg liggen, maar wel op de bomen en in de velden waar ik langs liep. Neem daarbij nog dat je wel een eindje kon kijken, maar de bewoonde wereld was verstopt achter een mooie deken van sneeuw dat uit de lucht viel. Precies genoeg om je even alleen op de wereld te wanen en in het veld een valk en later een reiger te zien.

Als je dan thuis komt en er staat iemand te wachten met een droge handdoek, dan is het helemaal een toptraining!

Hoe mooi dit ook was, ik hoop dat de volgende keer toch iets minder nat zal zijn 😉

Geef een reactie

