Verkouden

Op dit moment heb ik last van een licht verkoudheidsvirusje. Niet heel ernstig, gewoon een beetje lastig. Wat ik vooral lastig vind, is voldoende slapen. Doordat ik flink hoest is dat best ingewikkeld. Daardoor is mijn lijf moe. Moet je dan met een vermoeid lijf gaan hardlopen?
Als ik op verschillende plaatsen lees over hardlopenΒ  (websites en runnersworld), dan vind ik veel informatie. Maar het voelt een beetje tegenstrijdig.

Vermoeid gaan hardlopen geeft een grotere kans op blessures. Ik hoef je natuurlijk niet te vertellen dat ik daar niet op zit te wachten.De andere kant is dat het wel goed voor je is om met een lichte verkoudheid te gaan hardlopen. Vaak voel je je na een training beter dan ervoor.

Wat ik ga kiezen weet ik nog niet, misschien wel een crosstraining* πŸ™‚

Ik heb inmiddels een training achter de rug. Ik heb voor een crosstraining gekozen op mijn nieuwe fiets. Wel even naar buiten, maar niet de impact van het hardlopen. Was een prima rondje en hoewel ik me niet heel veel beter voel, voelt het zeker niet slechter πŸ˜‰

*crosstraining is iets anders doen wat je normaal doet, in mijn geval kan dat fietsen of zwemmen zijn.

Geef een reactie

