Mijn knieën (of enkels)!

Wie mij op facebook volgt heeft gelezen dat ik afgelopen week een stoepje gemist heb en daardoor gevallen ben. Het was niet eens glad, maar was met iets anders bezig dan dat ik op de straat aan het letten was (voor wie nieuwsgierig is, ik was het bord met vertrektijden van de bus aan het bestuderen 😉).

Ik ben een tijd geleden uitgegleden en ik merk dat tegenwoordig mijn eerste reactie is: Ben ik nog heel, zijn mijn knieën nog in tact, doen mijn enkels het nog? Blijkbaar ben ik als hardloper toch altijd daarmee bezig. Nadat ik afgelopen week gevallen was en weer opstond was ik blij dat ik, wel met ietswat pijnlijke knieën, naar de bushalte kon wandelen. Maar ja die knieën deden wel pijn. Positief als ik ben ging ik ervanuit dat het wel de schaafwondjes zouden zijn. Ik ben bewust veel blijven bewegen, om te voorkomen dat die knieën stijf zouden worden.

Sinds de zomer is de relatie met mijn knieën wat gecompliceerd geraakt. Voor de vakantie droegen ze me overal naar toe, zonder te zeuren. Maar na een autorit van zo’n zes uur zonder pauze, besloot vooral mijn linkerknie dat het genoeg was. Ik dacht altijd dat hardlopen je knieën op de proef zet, maar dat valt juist mee. Juist het lang stilzitten een eenzelfde houding, vinden ze verschrikkelijk. Sinds die tijd kan ik nog prima hardlopen, er is ook niets stuk. Maar af en toe plagen ze me tijdens het lopen, een aantal kilometer herinneren ze me beiden aan die autorit en dat het niet verstandig is lang stil te zitten. Op mijn werk loop ik daarom ook regelmatig eens naar een collega toe, in plaats van dat telefonisch te doen 😉.

Je snapt dat ik na die val dus een beetje huiverig was wat mijn knieën zouden doen, maar na vandaag weer een lange duurloop (2 uur en 50 minten) weet ik dat ze het nog prima doen 😃.

Geef een reactie

