Tussen je oren

Vanmorgen mocht ik uitslapen. Toen ik wakker werd en een kop koffie had gedronken, bedacht ik me dat er een flinke training op het schema stond. Eerlijk gezegd had ik helemaal geen zin. Eerst bedenken wanneer ik dan moet gaan, want dat hangt samen met wanneer ik eet. Uiteindelijk was ik rond kwart voor twee klaar om op pad te gaan. Maar natuurlijk was ik nog iets vergeten, mijn hardloophorloge was nog niet gesynchroniseerd met mijn telefoon. Dat betekent dat mijn training niet in mijn horloge staat. Helaas kostte dat synchroniseren flink veel tijd, en ik had al geen zin.

Vandaag liep ik weer een nieuwe route. De eerste kilometers moet ik er altijd even ‘inkomen’. Je wilt niet weten wat er in mijn hoofd omgaat, soms lijkt het wel oorlog ;-). Dan na een km of 3 Γ  4 kan ik dat los laten en wordt de omgeving belangrijk. Heerlijk om om me heen te kijken en vooral bezig zijn met hardlopen en verder niks…

Natuurlijk heb ik ook daarna wel wat dipjes als de vermoeidheid een rol gaat spelen, maar die drukte komt niet meer terug in mijn hoofd. Als ik dan thuis kom en mijn spieren zijn lekker verkrampt, heb ik even een moment ‘waarom wil ik dit?’. Maar na een bad of douche ben ik heerlijk rozig en slaap ik over het algemeen heerlijk.

Voor mij zit hardlopen dus vooral tussen mijn oren. Natuurlijk bouw ik conditie op en is sporten voor allerlei andere dingen goed. Maar bij mij is de belangrijkste reden: het leegmaken van mijn hoofd, even niet denken πŸ™‚

Geef een reactie

