Nieuwe Fiets

Deze blog gaat toch over hardlopen en niet over fietsen? Waarom dan deze titel? Dat zal ik proberen uit te leggen.

Op dit moment heb ik een moederfiets, zo’n mooie robuuste fiets met extra ruimte voor een stoeltje voorop. Het stuur kan je vastzetten en de fiets heeft een dubbele standaard. Ideaal wanneer je met twee kinderen wil rondfietsen . Maar ook kleine kinderen worden groot en twee stoeltjes op de fiets heb ik niet meer nodig. Omdat de fiets best zwaar is (robuust dus ;-)), is deze fiets niet heel geschikt om een toertocht mee te maken. Daarom wil ik graag een sportieve fiets.

Maar hoe zit dan dan met hardlopen. Fietsen is een goed alternatief voor hardlopen als crosstraining  (vooral fijn als je graag actief wil zijn, maar het voor het hardlopen een rustdag is :-)).Ook is het een handig middel om een route voor mijn lange duurloop uit te stippelen. Even goed kijken hoeveel kilometer een rondje is en waar het mooi lopen is.

Een aantal weken gelden ben ik al bij de fietsenwinkel geweest om me te laten voorlichten. Afgelopen week toen ik wat tijd om handen had, ben ik online gaan zoeken. Hier heb ik twee modellen gevonden die voldoen aan mijn eisen. Vandaag weer naar de fietsenwinkel geweest en gevraagd of ze daar stonden. Helaas kon ik ze nog niet live zien, maar met wat advies komt er volgende week een proefrit. Ik ben benieuwd. Binnenkort wordt dus de moederfiets ingeruild voor een sportieve fiets waar ik de omgeving nog beter mee kan gaan ontdekken.

One Reply to “Nieuwe Fiets”

Geef een reactie

